Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Кулик, А. Я. | |
dc.contributor.author | Ревенок, В. І. | |
dc.contributor.author | Кулик, Я. А. | |
dc.contributor.author | Нікольський, О. І. | |
dc.date.accessioned | 2025-05-07T10:33:27Z | |
dc.date.available | 2025-05-07T10:33:27Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Кулик А. Я. Розробка, впровадження і використання програм-симуляторів лабораторних робіт з медичної та біологічної фізики / А. Я. Кулик, В. І. Ревенок, Я. А. Кулик, О. І. Нікольський // Інформаційні технології та комп’ютерна інженерія. Вінниця.- 2024.- №1.- С. 165-172. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://dspace.vnmu.edu.ua/123456789/9880 | |
dc.description.abstract | В статті розглянута важливість симуляційної освіти, яка допомагає студентам-медикам набути реального досвіду та навичок, необхідних для подальшого професійного розвитку. Зазначено актуальність сучасної симуляційної освіти для практичної підготовки медичних фахівців не тільки на старших, але й на молодших курсах. Поряд з традиційними для медичної практики си- муляторами: фантоми, муляжі, анатомічні моделі, тренажери та інші, в статті особлива увага приділена комп’ютерним симулято- рам при проведенні практичних і лабораторних занять. Розроблено і використовується в навчальному процесі як у он-лайн, так і офф-лайн варіантах сім програм-симуляторів лабораторних робіт різної складності з дисципліни «Медична та біологічна фізика». В статті, в якості прикладу, представлена програма-симулятор лабораторної роботи «Вивчення в’язкості рідини». Спочатку студен- там пропонується вивчити теоретичний матеріал з методів вимірювання коефіцієнта динамічної в’язкості рідини, а також ознайо- митись з конструкцією і принципом роботи віскозиметра Оствальда. Далі симулятор відповідно до порядку виконання роботи, зазначеному в методичних вказівках, реалізує необхідні завдання. Результати проведених експериментів програма-симулятор запи- сує в таблицю і студенти їх беруть для подальшої обробки. Проведено аналіз варіантів формування результатів експерименту про- грамою-симулятором проти вимірювання значень цих результатів безпосередньо на екрані комп’ютера. Зазначено, що завдяки великій ймовірності фальсифікації або використання результатів, отриманих іншими студентами, формування результатів експе- рименту програмою є більш прийнятним варіантом. Крім того, результат обробки експериментальних даних в цьому випадку може бути перевірений програмою-симулятором і відповідно оцінений. Запропоновано методику для визначення діапазону генератора випадкових чисел з метою формування індивідуальних результатів експерименту програмою-симулятором на основі обчислення довірчого інтервалу. Доведено, що мінімальне і максимальне значення для генератора випадкових чисел доцільно вибирати з дові- рчих інтервалів, імовірність яких вища 0,95. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA_ | uk_UA |
dc.subject | симулятори | uk_UA |
dc.subject | програми-симулятори | uk_UA |
dc.subject | медична освіта | uk_UA |
dc.subject | біологічна фізика | uk_UA |
dc.subject | медична фізика | uk_UA |
dc.title | Розробка, впровадження і використання програм-симуляторів лабораторних робіт з медичної та біологічної фізики | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |