dc.description.abstract |
В статті розглянута важливість симуляційної освіти, яка допомагає студентам-медикам набути реального досвіду та навичок, необхідних для подальшого професійного розвитку. Зазначено актуальність сучасної симуляційної освіти для практичної підготовки медичних фахівців не тільки на старших, але й на молодших курсах. Поряд з традиційними для медичної практики си- муляторами: фантоми, муляжі, анатомічні моделі, тренажери та інші, в статті особлива увага приділена комп’ютерним симулято- рам при проведенні практичних і лабораторних занять. Розроблено і використовується в навчальному процесі як у он-лайн, так і офф-лайн варіантах сім програм-симуляторів лабораторних робіт різної складності з дисципліни «Медична та біологічна фізика». В статті, в якості прикладу, представлена програма-симулятор лабораторної роботи «Вивчення в’язкості рідини». Спочатку студен- там пропонується вивчити теоретичний матеріал з методів вимірювання коефіцієнта динамічної в’язкості рідини, а також ознайо- митись з конструкцією і принципом роботи віскозиметра Оствальда. Далі симулятор відповідно до порядку виконання роботи, зазначеному в методичних вказівках, реалізує необхідні завдання. Результати проведених експериментів програма-симулятор запи- сує в таблицю і студенти їх беруть для подальшої обробки. Проведено аналіз варіантів формування результатів експерименту про- грамою-симулятором проти вимірювання значень цих результатів безпосередньо на екрані комп’ютера. Зазначено, що завдяки великій ймовірності фальсифікації або використання результатів, отриманих іншими студентами, формування результатів експе- рименту програмою є більш прийнятним варіантом. Крім того, результат обробки експериментальних даних в цьому випадку може бути перевірений програмою-симулятором і відповідно оцінений. Запропоновано методику для визначення діапазону генератора випадкових чисел з метою формування індивідуальних результатів експерименту програмою-симулятором на основі обчислення довірчого інтервалу. Доведено, що мінімальне і максимальне значення для генератора випадкових чисел доцільно вибирати з дові- рчих інтервалів, імовірність яких вища 0,95. |
uk_UA |