Короткий опис (реферат):
Мета: виявити та проаналізувати актуальність можливостей та особливостей позитивних і негативних рис дистанційного навчання в умовах карантину, розвиток перспектив та виявлення основних проблем дистанційної освіти у закладах вищої медичної освіти України упродовж карантину. Практичне значення одержаних результатів дає змогу оцінити сучасний стан, переваги, недоліки та доцільність впровадження переходу закладів вищої освіти України від традиційного навчання до масової електронної дистанційної освіти у закладах вищої медичної освіти України. Завданням дослідження є характеристика дистанційного навчання, виявлення переваг та недоліків даної форми навчання, вміння користуватися сучасними комп’ютерними технологіями на високому рівні як викладачів, так і студентів. Визначення позитивних та негативних моментів при використанні дистанційної освіти (освітніх платформ).
Матеріали та методи – головний метод дослідження – метод соціологічного опитування, оснований на анкетуванні студентів медичного університету.
Результати. Результатом роботи є характеристика сучасного стану, переваг, недоліків та перспектив розвитку дистанційної освіти у закладах вищої медичної освіти України. Також з’ясовано, що при дистанційному навчанні в закладах вищої медичної освіти студенти і викладачі зіткнулись з рядом проблем, до яких потрібно було швидко адаптуватись та навчитись застосовувати вміння використовувати сучасні комп’ютерні технології, що непросто для викладачів старшого покоління. Але, разом з тим, дистанційне навчання під час карантину, надало вихід для студентів-медиків не припиняти навчання, а поповнювати свої знання і досвід в незвичних для всього світу умовах. З результатів досліджень випливає, що карантин став мотивацією для навчання по-новому. У будь-якій ситуації, яка б не складалася під час пандемії, надання знань студентам-медикам – найважливіша мета. В епоху новітніх IT-технологій на допомогу освітянам приходять інтернет-ресурси, платформи для онлайн спілкування, соціальні мережі.
Висновки. В результаті дослідження виявлена мотивація студентів до навчання в умовах карантину, швидке оволодіння інформацією, вміння користування комп’ютером на сучасному рівні, спілкування з викладачем з будь якого місця перебування. З боку викладачів також є відчуття задоволення від нових можливостей, які відкривають використання електронних платформ та інструментів в освітній діяльності. Це можливість пошуку та застосовування принципово нових форм та методів навчання, постійний розвиток та вдосконалення власної педагогічної майстерності. Що стосується практичної роботи майбутніх лікарів, то для дистанційного навчання необхідно вдосконалювати систему надання знань та навичок, починаючи з технічного забезпечення студентів та викладачів і закінчуючи вдосконаленням безпосередньо процесу дистанційної передачі практичних навичок, використовуючи найсучасніші технології. Наприклад, надавати студентам доступ до хмарних рішень, які дозволять їм виконувати практичні
навички та моделювання поза приміщенням, використовувати симулятори, тренажери, отримувати доступ до віртуальних лабораторій.