Короткий опис (реферат):
Сучасний етап стрімкого розвитку науки, технологій та
інформаційного простору вимагає модернізації освітнього процесу, який не
лише сформує спеціаліста в окремій галузі суспільного життя, а й соціально
активну особистість, яка зможе реалізувати себе в складному та мінливому
сьогоденні. Саме суспільне консенсусне розуміння того, що освіта – це один із
головних факторів цивілізаційного, економічного розвитку держави, дає
сьогодні поштовх до стратегічного вирішення завдань і забезпечення
системного реформування національної вищої школи, адекватної модернізації
та інтеграції її до європейського економічного, культурного, інформаційного
простору. В аналітичній доповіді ЮНЕСКО «Сталий розвиток після 2015 р.»
зазначено, що у нову інформаційну епоху саме вища освіта має стати
основоположним елементом у напрямі прогресу, а інновації у різних сферах
суспільної діяльності мають містити в собі високий динамізм, швидку зміну
знань, інформації, технологій. В Законі України «Про вищу освіту» серед
основних завдань вищих навчальних закладів передбачено «забезпечення
органічного поєднання в освітньому процесі освітньої, наукової та інноваційної
діяльності». Особливо це стосується медичної освіти, оскільки саме медична
освіта включає в себе крім відпрацювання складних професійних навичок
процес формування у студентів етичних, деонтологічних, цивілізаційних цінностей під час навчання у вишах. Слід підкреслити, що проблематика
дистанційного навчання поставила багато складних задач перед ВУЗами.
Особливо це стосується студентів заочної форми навчання, у випадку яких
великий об'єм навчального матеріалу концентрований в невеликий проміжок
сесій. Але виклик дистанційного навчання підштовхнув до пошуку нових
технологій ведення учбового процесу, і тому саме використання нових якісних
методик викладання є актуальною задачею сучасної медичної освіти.
Враховуючи вище сказане зрозуміло, що використання у сучасному освітньому
процесі інноваційних методів навчання залишається однією з актуальних задач
не тільки в медичній, а і у світовій педагогічній і науково-дослідній діяльності.