Короткий опис (реферат):
В статті представлені результати вивчення факторів мотивації і демотивації працівників фармацевтичних підприємств.
В сучасних умовах ринкової економіки ключову роль у ефективному функціонуванні підприємства, його розвитку і, відповідно, конкурентоспроможності відіграє людський ресурс. Налагоджена система мотивації персоналу дозволяє результативно впливати на цей ресурс підвищувати продуктивність праці, інтегрувати і координувати зусилля працівників не тільки для виконання поточних завдань, але, і це головне, для досягнення стратегічних цілей організації.
Метою статті є вивчення факторів мотивації і демотивації фармацевтичних працівників та розробка шляхів удосконалення системи мотивації працівників фармацевтичних закладів.
Матеріали та методи. В роботі використані кабінетні і польові соціологічні дослідження. Проведено анкетування фармацевтів, що працюють в аптеках переважно фармацевтичної компанії «Конекс». За допомогою соціологічного дослідження сформовано перелік основних мотиваторів та демотиваторів в роботі персоналу аптек, визначені провідні фактори матеріальної та нематеріальної мотивації. Основними мотиваторами у розділі матеріальної мо тивації стали: заробітна плата, доплати, надбавки, різні види винагород. Серед нематеріальних аспектів мотивації на перші місця вийшли: умови праці, задоволеність роботою, повага та довіра в колективі, вдячність та справедливість керівника, позитивний мікр оклімат в колективі, можливість навчання і нормальне співвідношення робота/дім. Серед демотиваторів зазначено: побоювання фахівців втратити свою роботу, відсутність соціальних гарантій, відсутність перспектив кар’єрного росту та довіра між колегами, незадовільну заробітну плату, відсутність визнання та заохочення з боку керівництва. На основі одержаних результатів розроблені та запропоновані заходи з удосконалення системи мотивації фармацевтичних працівників.