Короткий опис (реферат):
Відкрита російська агресія проти України, яка почалася 24 лютого 2022 р.,
призвела до серйозних викликів, що постали перед системою вищої медичної
освіти України.
Слід зазначити, що забезпечення якості освіти завжди було на порядку
денному у ВНМУ ім. М.І. Пирогова, однак у сучасних умовах, що склалися в
сфері охорони здоров’я, виникає необхідність в удосконаленні підготовки
медичних кадрів. У сучасних реаліях тисячі колег-медиків наразі перебувають
безпосередньо на передовій, надаючи допомогу воїнам ЗСУ та інших силових
структур і невідкладну медичну допомогу цивільним мешканцям прифронтових
районів.
Тому наразі метою навчального закладу є не тільки випуск фахівців, які
отримали якісну підготовку, а й забезпечення конкурентоспроможності та
створення умов для їх всебічного розвитку в процесі навчання. Перед
викладачами медичних вузів постало непросте завдання – підготувати лікарівінтернів до самостійної практичної діяльності, навчити прийняттю конкретних
рішень в екстрених ситуаціях, сформувати у них здатність до клінічного
мислення та стійкий інтерес до освіти і обраної професії. Сучасний випускник
медичного закладу повинен бути активним, професійно і соціально
орієнтованим. Сьогодні, коли стрімко зростають обсяги знань, які необхідно
освоїти протягом обмеженого терміну часу, сучасний спеціаліст повинен
орієнтуватися в динамічній зміні інформації щодо застосування новітніх
діагностичних та терапевтичних втручань, препаратів вибору, протоколів
ведення хворих, вміти використовувати метааналізи для оцінки клінічної
ефективності планованого лікування, орієнтуватись у фармацевтичному ринку з
використанням віртуального середовища. Для успішного пошуку необхідної
інформації з питань доказової медицини велике значення мають вибір
доступних баз клінічних даних: MedLine, Embase, Cochrane Library, PubMed та
розробка адекватної методології пошуку. Тому в процесі підготовки лікарівінтернів слід приділяти значну увагу формуванню практичних навичок у сфері
отримання достовірної науково-обґрунтованої сучасної медичної та
фармацевтичної інформації.
Традиційно освіта інтернів передбачає обов’язкове очне навчання. Це
пов’язано, перш за все, з набуттям ними практичних навичок, потребі в
164
удосконаленні під керівництвом досвідчених викладачів уміння спілкуватись з
хворими. Але в процесі навчання на клінічних кафедрах можуть виникати певні
проблеми стосовно безпосереднього обстеження пацієнтів: відсутність
тематичних хворих на момент проведення заняття, відмова хворого від огляду,
тощо. Це спонукає до пошуку методів навчання без спілкування з хворим, але і
без відриву від реальних клінічних ситуацій. Прикладом цього може бути, поперше, обговорення клінічних випадків з практики, які викладач демонструє,
опираючись на власні клінічні спостереження, клінічний розбір складних
випадків рідкісних захворювань, діагностику яких змогли провести
співробітники кафедри. По-друге, і цей напрямок є пріоритетним – надання
медичної допомоги з використанням телемедичних технологій.
Таким чином, повномасштабне вторгнення рф в Україну загострило
проблеми вищої медичної освіти. Це потребує спільної послідовної роботи як
викладачів, так і інтернів, адже якісна підготовка медичних кадрів без
перебільшення стала питанням національної безпеки.