Короткий опис (реферат):
Введення в Україні воєнного стану позначилося на всіх сферах суспільного
життя. Освітня галузь також зазнала змін, оскільки, безперечно, війна
спричинила негативний вплив і на освітній процес, що зумовило потребу в
гнучкій трансформації діяльності галузі освіти на період дії воєнного стану.
Виходячи з особливостей та вимог, які висуваються до процесу навчання в
сучасних умовах, а також на основі досвіду, отриманого кафедрою внутрішньої
та сімейної медицини ВНМУ ім. М.І. Пирогова впродовж останніх років, ми
прийшли до висновку, що дистанційне навчання є тією інноваційною технологією, яка повинна отримати більш широке впровадження в навчальний процес.
Починаючи з січня 2020 р. по грудень 2023 р., викладачами кафедри, з
залученням як співробітників ВНМУ, так і провідних спеціалістів галузі
охорони здоров’я та представників інших медичних вузів нашої країни,
проведено 36 майстер-класів для лікарів різних спеціальностей в режимі прямої
он-лайн трансляції. Всі майстер-класи були зареєстровані у Центрі тестування
МОЗ, сертифікати безперервного професійного розвитку отримали 4261
лікарів-практиків.
Аналізуючи набутий досвід, ми виявили деякі характерні особливості
навчального процесу для лікарів на післядипломному етапі. Варто зазначити,
що слухачі на післядипломному етапі – це спеціалісти, і дуже часто високої
кваліфікації. Для того, щоб їх зацікавити будь-якими навчальними заходами,
необхідно запропонувати матеріал, який буде корисний для лікарів-практиків,
застосувати інноваційні методики викладання та надати можливості для
постійного післядипломного розвитку.
Щоб проводити дистанційні майстер-класи, співробітникам кафедри
довелося позбутися стереотипів, які тривалий час існували в освітній сфері, а
саме, усвідомити, що суха подача матеріалу є абсолютно не цікавою та не
мотивує слухачів до подальшого розвитку. Тому ми використали методику,
коли слухачі повинні бути не просто пасивними спостерігачами онлайнтрансляції, але активними учасниками процесу та отримувати бали без перервного професійного розвитку не за перегляд, а за участь у процесі навчання.
У своїй роботі ми активно використовуємо розбори віртуальних пацієнтів та
клінічні кейси, які надаються у вигляді комп’ютерних презентацій, демонстрації
результатів лабораторних та інструментальних обстежень, розборів реальних
лікувальних стратегій, тощо. Контроль засвоєних знань проводиться за
допомогою тестового опитування по закінченні кожного майстер-класу.
Різні методики, що використовуються для он-лайн викладання, є
комфортними як для лекторів та тренерів, так і для слухачів та сприяють
163
розвитку і вдосконаленню клінічного мислення. Такий вид навчання є зручним
через можливість вибору часу для навчання, повторного перегляду матеріалів,
використання мультимедійного супроводу.
Отже, застосування дистанційних технологій у післядипломній освіті
лікарів забезпечує якісну підготовку шляхом проведення безперервного
професійного навчання та допомагає залучити значну кількість слухачів в
активний освітній процес.