Repository of National Pirogov Memorial Medical University, Vinnytsia

Синергізм обов'язкових і вибіркових освітніх компонентів у набутті здобувачами спеціальності 226 фармація, промислова фармація фахових компетентностей з технології ліків

Show simple item record

dc.contributor.author Тозюк, О. Ю. uk_UA
dc.contributor.author Кривов’яз, О. В. uk_UA
dc.contributor.author Томашевська, Ю. О. uk_UA
dc.contributor.author Коваль, В. М.
dc.date.accessioned 2025-03-13T09:24:58Z
dc.date.available 2025-03-13T09:24:58Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Синергізм обов'язкових і вибіркових освітніх компонентів у набутті здобувачами спеціальності 226 фармація, промислова фармація фахових компетентностей з технології ліків / О. Ю. Тозюк, Кривов’яз О. В., Томашевська Ю. О., Коваль В. М. // Сучасна медицина, фармація та психологічне здоров’я. – 2023. – Вип. 3 (12). – С. 73–78. uk_UA
dc.identifier.other DOI: 10.32689/2663-0672-2023-3-11
dc.identifier.uri https://dspace.vnmu.edu.ua/123456789/7507 en
dc.description.abstract У статті розглядається взаємозв’язок обов’язкових та вибіркових освітніх компонент технологічного спрямування як надзвичайно важливий фактор підготовки конкурентоспроможних на ринку праці фахівців фармації з урахуванням динамічних запитів стейкхолдерів. Мета. Дослідити результативність включення до освітньо-професійної програми «Фармація» Вінницького національного медичного університету імені М. І. Пирогова курсу за вибором, направленого на поглиблення знань з обов’язкових дисциплін технологічного профілю, а саме оцінити вплив вивчення дисциплін варіативної частини освітньо-професійної програми на абсолютну та якісну успішність з обов’язкових освітніх компонент технологічного спрямування. Методи: інформаційно-пошуковий, статистичного аналізу, порівняння, узагальнення, графічний. Результати. Дисципліна «Технологія ліків» належить до циклу професійної підготовки та включає послідовне вивчення Аптечної технології ліків (5–6 семестр) та Промислової технології ліків (7–8 семестр). Вибіркову компоненту «Допоміжні речовини у фармацевтичній та косметичній технології» розроблено та запропоновано для вільного вибору здобувачами у 5-му семестрі задля поглиблення предметного напрямку технології ліків. 78% здобувачів 3-го курсу (5 семестр 2022–2023 навчального року) обрали елективний курс «Допоміжні речовини у фармацевтичній та косметичній технології» (47 осіб). Серед них середній бал за іспит з Технології ліків: Аптечної технології ліків складав 3,32, оцінку «відмінно» отримали 3 особи, а «добре» – 12. Серед здобувачів вищої освіти, які не проходили вибіркову компоненту, лише 1 особа (8%) склала іспит на «відмінно». Серед здобувачів 4-го року навчання матеріал елективного курсу засвоїли 32 особи. У даній групі середній бал з Технології ліків: Промислової технології ліків становив 3,5, а частка здобувачів з групи якісної успішності – 44%. При цьому 4 особи склали іспит на «відмінно», 10 осіб – на «добре», а 1 – «незадовільно». Висновки. Обрання здобувачами другого (магістерського) рівня вищої освіти професійно-орієнтованої вибіркової компоненти «Допоміжні речовини у фармацевтичній та косметичній технології» є важливою передумовою, що створює підґрунтя для суттєвого підвищення як якісної, так і абсолютної успішності з обов’язкових освітніх компонент освітньо-професійної програми «Фармація» «Технологія ліків: аптечна технологія ліків» та «Технологія ліків: промислова технологія ліків», а також набуття фахових компетентностей і досягнення програмних результатів навчання, що направлені на досягнення основної мети професійної діяльності з забезпечення населення високоефективними безпечними лікарськими засобами, зокрема у питаннях їх розроблення, виробництва, забезпечення якості. uk_UA
dc.language.iso uk_UA_ uk_UA
dc.publisher Сучасна медицина, фармація та психологічне здоров’я uk_UA
dc.subject вибіркові освітні компоненти uk_UA
dc.subject освітньо-професійна програма uk_UA
dc.subject успішність uk_UA
dc.subject здобувач вищої освіти uk_UA
dc.subject технологія ліків uk_UA
dc.title Синергізм обов'язкових і вибіркових освітніх компонентів у набутті здобувачами спеціальності 226 фармація, промислова фармація фахових компетентностей з технології ліків uk_UA
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics