Короткий опис (реферат):
У статті розглядаються проблем використання дослідницько-орієнтованого навчання і викладання в університетах Великої
Британії. З’ясовано, що освітньо-професійні програми підготовки фармацевтів у Великій Британії базуються на проведенні
наукових досліджень і орієнтовані на підготовку фахівців для науково-дослідницької діяльності в галузі фармакології та
фармацевтики. Підвищення ефективності фармацевтичної освіти ґрунтується на використанні сучасник методик викладання з
використанням інноваційних методів, технологій та засобів. Особливу увагу приділено алгоритму реалізації моделі дослідницько орієнтованого навчання та дослідницько-орієнтованого викладання. Встановлено, що студенти активно залучаються до
досліджень та проеєктної діяльності в ході навчання. Констатовано, що проблемно-пошукове навчання фармацевтів дозволяє
забезпечити формування навичок критичного мислення, самостійності та відповідальності, які є важливими для майбутніх фахівців
у галузі фармації. В основі дослідницько-орієнтованого навчання лежить безпосереднє введення дослідницького компонента в освітні
програми шляхом виконання майбутніми фармацевтами індивідуальних дослідницьких проєктів, їхнього активного залучення до
досліджень, які проводяться в університетах.
Встановлено, що кожен університет чи коледж може мати свої власні вимоги та підходи до реалізації дослідницько орієнтованого навчання. Більшість університетів пропонує для майбутніх фармацевтів обов’язковий модуль – дослідницький
проєкт. Тематика охоплює багато аспектів, пов’язаних з виробництвом, розробкою та застосуванням лікарських засобів, а також
дослідженням їх взаємодії з організмом людини. Досліджено особливості підготовки до виконання проєкту, важливість практики.
Схарактеризовано основні способи оприлюднення результатів наукових досліджень фармацевтів.
Зроблено висновок, що підготовка до науково-дослідницької діяльності є органічною складовою змісту освітньо-професійних
програм підготовки фармацевтів в університетах Великої Британії, орієнтована на одержання ними додаткових професійних знань,
формування науково-дослідницької культури.
Суть розробки, основні результати:
Аналіз теоретичних джерел дає
підстави стверджувати, що в науковій літературі нині
бракує комплексного ґрунтовного дослідження, яке б
висвітлювало проблеми дослідницько-орієнтованого
навчання фармацевтів в університетах Великої
Британії, що й визначило мету статті