Репозиторій Вінницького національного медичного університету імені М. І. Пирогова

Сучасні інноваційні тенденції у впровадженні soft skills у вищій освіті: перспективи та потенціал

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Ткаченко, І. В. uk_UA
dc.contributor.author Денека, М. Т. uk_UA
dc.contributor.author Дещенко, О. М. uk_UA
dc.date.accessioned 2025-03-11T19:01:36Z
dc.date.available 2025-03-11T19:01:36Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Ткаченко І. В. Сучасні інноваційні тенденції у впровадженні soft skills у вищій освіті: перспективи та потенціал / І. В. Ткаченко, М. Т. Денека, О. М. Дещенко // Педагогічна академія: наукові записки. – 2024. – № 6. – С. 1-24. – Режим доступу: https://doi.org/10.57125/pedacademy. 2024.05.29.06 uk_UA
dc.identifier.other DOI: 10.57125/pedacademy. 2024.05.29.06
dc.identifier.uri https://dspace.vnmu.edu.ua/123456789/7343 en
dc.description.abstract Робота присвячена з’ясуванню перспектив і потенціалу сучасних інноваційних тенденцій у впроваджені soft skills у вищій освіті. Методологія дослідження передбачала: психолого-педагогічне обґрунтування засобів впровадження soft skills в освітній процес української вищої школи; аналіз емпіричних даних для виявлення рівня значущості того чи іншого методу для формування окремих складових soft skills; створення класифікації засобів впровадження soft skills відповідно до визначених складових «гнучких навичок». Результати дослідження базуються на виокремленні чотирьох груп інноваційних технологій, що сприяють формуванню soft skills у вищій освіті: дослідницький і проєктний методи; дебати й дискусії; ділові та рольові ігри; тренінги й майстер-класи. Респондентам було запропоновано оцінити кожну з груп технологій відповідно до її здатності формувати окремі складові soft skills. Згідно з авторською позицією, вони включають когнітивну, пізнавальну, організаційну, комунікативну, інформаційну, емоційну, адаптаційну, креативну, аксіологічну та акмеологічну компетентності. Дослідження продемонструвало, що дослідницькі та проєктні методи мають принципово важливу роль у розвитку інформаційної, пізнавальних, когнітивної та організаційної компетентностей. Дебати й дискусії насамперед сприяють формуванню в здобувачів освіти когнітивної, комунікативної, креативної, пізнавальної та інформаційної компетентностей. Ділові та рольові ігри здебільшого орієнтовані на розвиток пізнавальної, креативної, емоційної, адаптаційної, когнітивної та комунікативної компетентностей. Тренінги та майстер-класи важливі для формування комунікативної, емоційної, інформаційної аксіологічної, адаптаційної, акмеологічної та когнітивної компетентностей. У висновках підсумовано, що завдяки названим інноваційним технологіям найкраще розвиваються когнітивна, пізнавальна, комунікативна та інформаційна компетентності. Разом із тим найменшого розвитку зазнають аксіологічна та акмеологічна компетентності. З цього випливає необхідність використання таких методів і методик, які б сприяли найкращому розвитку цих компонентів soft skills, адже важливим є саме комплексний підхід до формування особистості майбутніх фахівців. uk_UA
dc.language.iso uk_UA_ uk_UA
dc.publisher Педагогічна академія: наукові записки uk_UA
dc.subject розвиток критичного мислення uk_UA
dc.subject оцінка навчальних результатів uk_UA
dc.subject культурна адаптація uk_UA
dc.subject емоційний інтелект uk_UA
dc.subject компетентність uk_UA
dc.subject педагогічні технології uk_UA
dc.title Сучасні інноваційні тенденції у впровадженні soft skills у вищій освіті: перспективи та потенціал uk_UA
dc.title.alternative Modern innovative trends in the implementation of soft skills in higher education: prospects and potential en
dc.type Article en


Файли цього елементу

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу

Пошук


Перегляд

Мій обліковий запис

Статистика