Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Ткаченко, І. В. | uk_UA |
dc.contributor.author | Денека, М. Т. | uk_UA |
dc.contributor.author | Дещенко, О. М. | uk_UA |
dc.date.accessioned | 2025-03-11T19:01:36Z | |
dc.date.available | 2025-03-11T19:01:36Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Ткаченко І. В. Сучасні інноваційні тенденції у впровадженні soft skills у вищій освіті: перспективи та потенціал / І. В. Ткаченко, М. Т. Денека, О. М. Дещенко // Педагогічна академія: наукові записки. – 2024. – № 6. – С. 1-24. – Режим доступу: https://doi.org/10.57125/pedacademy. 2024.05.29.06 | uk_UA |
dc.identifier.other | DOI: 10.57125/pedacademy. 2024.05.29.06 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.vnmu.edu.ua/123456789/7343 | en |
dc.description.abstract | Робота присвячена з’ясуванню перспектив і потенціалу сучасних інноваційних тенденцій у впроваджені soft skills у вищій освіті. Методологія дослідження передбачала: психолого-педагогічне обґрунтування засобів впровадження soft skills в освітній процес української вищої школи; аналіз емпіричних даних для виявлення рівня значущості того чи іншого методу для формування окремих складових soft skills; створення класифікації засобів впровадження soft skills відповідно до визначених складових «гнучких навичок». Результати дослідження базуються на виокремленні чотирьох груп інноваційних технологій, що сприяють формуванню soft skills у вищій освіті: дослідницький і проєктний методи; дебати й дискусії; ділові та рольові ігри; тренінги й майстер-класи. Респондентам було запропоновано оцінити кожну з груп технологій відповідно до її здатності формувати окремі складові soft skills. Згідно з авторською позицією, вони включають когнітивну, пізнавальну, організаційну, комунікативну, інформаційну, емоційну, адаптаційну, креативну, аксіологічну та акмеологічну компетентності. Дослідження продемонструвало, що дослідницькі та проєктні методи мають принципово важливу роль у розвитку інформаційної, пізнавальних, когнітивної та організаційної компетентностей. Дебати й дискусії насамперед сприяють формуванню в здобувачів освіти когнітивної, комунікативної, креативної, пізнавальної та інформаційної компетентностей. Ділові та рольові ігри здебільшого орієнтовані на розвиток пізнавальної, креативної, емоційної, адаптаційної, когнітивної та комунікативної компетентностей. Тренінги та майстер-класи важливі для формування комунікативної, емоційної, інформаційної аксіологічної, адаптаційної, акмеологічної та когнітивної компетентностей. У висновках підсумовано, що завдяки названим інноваційним технологіям найкраще розвиваються когнітивна, пізнавальна, комунікативна та інформаційна компетентності. Разом із тим найменшого розвитку зазнають аксіологічна та акмеологічна компетентності. З цього випливає необхідність використання таких методів і методик, які б сприяли найкращому розвитку цих компонентів soft skills, адже важливим є саме комплексний підхід до формування особистості майбутніх фахівців. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA_ | uk_UA |
dc.publisher | Педагогічна академія: наукові записки | uk_UA |
dc.subject | розвиток критичного мислення | uk_UA |
dc.subject | оцінка навчальних результатів | uk_UA |
dc.subject | культурна адаптація | uk_UA |
dc.subject | емоційний інтелект | uk_UA |
dc.subject | компетентність | uk_UA |
dc.subject | педагогічні технології | uk_UA |
dc.title | Сучасні інноваційні тенденції у впровадженні soft skills у вищій освіті: перспективи та потенціал | uk_UA |
dc.title.alternative | Modern innovative trends in the implementation of soft skills in higher education: prospects and potential | en |
dc.type | Article | en |