dc.description.abstract |
статті розкрито перелік та сутність принципів бухгалтерського обліку та зосереджено увагу на принципах саме управлінського обліку, оскільки не всі загальноприйняті принципи бухгалтерського обліку підходять для застосування в управлінському обліку. Систематизовано основні принципи управлінського обліку з об’єднанням за різними аспектами, що виділені різними науковцями.
Більш детально розкрито Глобальні принципи управлінського обліку, які розроблені міжнародними організаціями та визначають передову практику бухгалтерського обліку, яка сприяє прийняттю складних рішень, що забезпечують сталу цінність.
У статті описано складові принципів та шляхи їх застосування. Приділено увагу принципу «Комунікація породжує інформацію, що має вплив», який означає, що управлінський облік починається і завершується спілкуванням. Основною метою цього принципу є прийняття ефективних рішень про стратегію і її реалізацію на всіх рівнях.
Принцип «Інформація є релевантною» спрямовує управлінський облік на забезпечення керівників релевантною інформацією тоді, коли це необхідно, виявляє минулу, поточну, майбутню інформацію, зокрема фінансові та нефінансові дані з внутрішніх і зовнішніх джерел. Сюди входять соціальні, екологічні та економічні дані. Метою цього принципу є надання підприємству інформаційної підтримки при плануванні та розробці стратегії, тактики і їхньої реалізації.
Принципом «Аналізується вплив на вартість» управлінський облік ув’язує стратегію організації з її бізнес-моделлю. Цей принцип допомагає опрацьовувати різні сценарії з метою розуміння їхнього впливу на створення та збереження вартості. Основною метою цього принципу є моделювання різних сценаріїв, що демонструють причинно-наслідкові зв’язки між чинниками діяльності і результатами.
Мета принципу «Розумне керування вибудовує довіру» сформульована як необхідність активно управляти відносинами та ресурсами для захисту фінансових і нефінансових активів компанії, її репутації та вартості.
Звернено увагу на основні компетенції, якими повинні володіти спеціалісти з управлінського обліку, щоб допомогти організація створювати, реалізовувати і вдосконалювати їхні стратегії. Модель компетенцій охоплює чотири сфери: спеціалізовані та ділові навички, комунікабельність і лідерство.
Досліджено застосування Глобальних принципів у сферах діяльності: трансформація витрат і управління ними, зовнішня звітність, фінансова стратегія, внутрішній контроль, оцінка ефективності інвестицій, управління і бюджетний контроль, ціни, знижки і рішення щодо продуктів, управління проектами, дотримання нормативно-правових актів, управління ресурсами, управління ризиками, стратегічний податковий контроль, управління фінансами, внутрішній аудит. |
uk_UA |