dc.identifier.citation |
Актуалізація навичок педагога, що необхідні для організації освітнього процесу в умовах надзвичайних ситуацій / А. М. Коломієць, Є. В. Громов, О. В. Жовнич, Д. І. Коломієць, Є. М. Івашкевич // Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. - 2022. - Вип. 65. - С. 147-154. - DOI: 10.31652/2412-1142-2022-65-147-154 |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У статті зазначено, що значною мірою місія підготовки шкільної молоді та студентів до життєдіяльності в складних умовах надзвичайних ситуацій, зокрема й під час воєнного стану, покладена на педагогів. Саме їм необхідно навчити всіх учасників освітнього процесу, як діяти в окремих екстремальних ситуаціях. Зазначено, що пандемія коронавірусної інфекції 2019 року COVID-19, яка зачепила увесь світ, створила надзвичайну ситуацію для всіх верств населення. Педагогам також довелось перебудовувати освітній процес і навчати учнів до навчання в нових умовах, коли є загрози їхньому життю та здоров’ю. Вказано, що повномасштабне вторгнення Російської Федерації в Україну 24 лютого 2022 року є надзвичайною ситуацією воєнного характеру, яка спричинила виникнення екстремальних ситуацій на всій території нашої держави. Вказано на потребу у формуванні в майбутніх педагогів екстремальної компетентності та культури безпечної поведінки всіх учасників освітнього процесу в умовах надзвичайних ситуацій. Визначено навички, які необхідні педагогам для організації освітнього процесу в надзвичайних умовах, зокрема й тоді, коли є загроза виникнення екстремальних ситуацій. До гнучких навичок (soft skills), що необхідні педагогам для того, щоб організовувати освітній процес в надзвичайних умовах, віднесено такі: навички психологічної саморегуляції, навички лідерства, навички критичного мислення, навички емпатії, навички оцінювання ризиків і загроз під час екстремальних ситуацій, навички сугестивного впливу на учнів, навички чіткого й жорсткого контролю за поведінкою учнів під час екстремальних ситуацій, навички безконфліктної комунікації, навички психологічної та екстреної домедичної допомоги. Зроблено висновок, що наразі необхідним є вивчення досвіду європейських країн, які у недалекому минулому змушені були організовувати освітній процес в умовах воєнного стану або активної конфронтації на прикордонних (спірних) територіях, а також в часи повоєнного відновлення. |
uk_UA |