Показати скорочений опис матеріалу
| dc.contributor.author | Моторіна, В. Г. | |
| dc.contributor.author | Мисловська, С. К. | |
| dc.contributor.author | Ременяк, О. В. | |
| dc.date.accessioned | 2025-12-04T10:44:16Z | |
| dc.date.available | 2025-12-04T10:44:16Z | |
| dc.date.issued | 2025 | |
| dc.identifier.citation | Моторіна В. Г. Вплив інструментів штучного інтелекту на зміну ролі викладача у вищій освіті / В. Г. Моторіна, С. К. Мисловська, О. В. Ременяк // Вісник науки та освіти. – 2025. - № 8(38). – С. 1582 – 1601. | uk_UA |
| dc.identifier.uri | https://dspace.vnmu.edu.ua/123456789/10911 | |
| dc.description.abstract | У контексті стрімкої цифровізації вищої освіти все більшого значення набуває впровадження інструментів штучного інтелекту (далі – ШІ), які суттєво трансформують традиційну роль викладача. Метою статті є комплексний аналіз впливу інструментів ШІ на зміну ролі викладача у вищій освіті, з особливим акцентом на модифікацію функціональних обов’язків, переосмислення професійної ідентичності та трансформацію педагогічних взаємин у контексті цифровізації освітнього простору. З’ясовано, що застосування ШІ дозволяє автоматизувати процеси оцінювання, аналізувати результати навчання в режимі реального часу, а також формувати персоналізовані освітні траєкторії, що відповідають індивідуальним потребам здобувачів. Це сприяє підвищенню ефективності освітнього процесу, оптимізації педагогічної діяльності та зниженню навантаження на викладачів, які можуть більше зосереджуватися на методичних і консультаційних аспектах навчання. Водночас інтеграція ШІ супроводжується низкою складних викликів, до яких належать питання етичності використання алгоритмів, забезпечення конфіденційності персональних даних, а також гарантії прозорості й справедливості оцінювання. Окрім того, необхідно зберігати баланс між автоматизованими технологіями та безпосередньою участю викладача, щоб уникнути дегуманізації освітнього процесу та втрати важливих міжособистісних взаємодій. У статті аналізуються теоретичні засади й практичні аспекти впливу інструментів ШІ на зміну ролі викладача у вищій освіті, розглядаються перспективи розвитку педагогічної діяльності в умовах цифрової трансформації, а також нормативно-правові виклики, пов’язані з імплементацією цих технологій. Висвітлюється необхідність комплексного підходу, який передбачає вдосконалення освітніх практик, адаптацію нормативної бази та формування етичних стандартів, що забезпечать ефективне та відповідальне використання ШІ у сфері вищої освіти. Подальші дослідження в цій галузі сприятимуть оптимізації взаємодії між людиною та технологіями, що дозволить забезпечити високу якість освіти й розвиток конкуренто- спроможних фахівців у цифрову епоху. | uk_UA |
| dc.language.iso | uk_UA_ | uk_UA |
| dc.subject | автоматизація оцінювання | uk_UA |
| dc.subject | персоналізація навчання | uk_UA |
| dc.subject | етичні виклики | uk_UA |
| dc.subject | цифрова трансформація | uk_UA |
| dc.subject | педагогічна діяльність | uk_UA |
| dc.title | ВПЛИВ ІНСТРУМЕНТІВ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ НА ЗМІНУ РОЛІ ВИКЛАДАЧА У ВИЩІЙ ОСВІТІ | uk_UA |
| dc.type | Article | uk_UA |