Репозиторій Вінницького національного медичного університету імені М. І. Пирогова

ВПЛИВ ІНСТРУМЕНТІВ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ НА ЗМІНУ РОЛІ ВИКЛАДАЧА У ВИЩІЙ ОСВІТІ

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Моторіна, В. Г.
dc.contributor.author Мисловська, С. К.
dc.contributor.author Ременяк, О. В.
dc.date.accessioned 2025-12-04T10:44:16Z
dc.date.available 2025-12-04T10:44:16Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation Моторіна В. Г. Вплив інструментів штучного інтелекту на зміну ролі викладача у вищій освіті / В. Г. Моторіна, С. К. Мисловська, О. В. Ременяк // Вісник науки та освіти. – 2025. - № 8(38). – С. 1582 – 1601. uk_UA
dc.identifier.uri https://dspace.vnmu.edu.ua/123456789/10911
dc.description.abstract У контексті стрімкої цифровізації вищої освіти все більшого значення набуває впровадження інструментів штучного інтелекту (далі – ШІ), які суттєво трансформують традиційну роль викладача. Метою статті є комплексний аналіз впливу інструментів ШІ на зміну ролі викладача у вищій освіті, з особливим акцентом на модифікацію функціональних обов’язків, переосмислення професійної ідентичності та трансформацію педагогічних взаємин у контексті цифровізації освітнього простору. З’ясовано, що застосування ШІ дозволяє автоматизувати процеси оцінювання, аналізувати результати навчання в режимі реального часу, а також формувати персоналізовані освітні траєкторії, що відповідають індивідуальним потребам здобувачів. Це сприяє підвищенню ефективності освітнього процесу, оптимізації педагогічної діяльності та зниженню навантаження на викладачів, які можуть більше зосереджуватися на методичних і консультаційних аспектах навчання. Водночас інтеграція ШІ супроводжується низкою складних викликів, до яких належать питання етичності використання алгоритмів, забезпечення конфіденційності персональних даних, а також гарантії прозорості й справедливості оцінювання. Окрім того, необхідно зберігати баланс між автоматизованими технологіями та безпосередньою участю викладача, щоб уникнути дегуманізації освітнього процесу та втрати важливих міжособистісних взаємодій. У статті аналізуються теоретичні засади й практичні аспекти впливу інструментів ШІ на зміну ролі викладача у вищій освіті, розглядаються перспективи розвитку педагогічної діяльності в умовах цифрової трансформації, а також нормативно-правові виклики, пов’язані з імплементацією цих технологій. Висвітлюється необхідність комплексного підходу, який передбачає вдосконалення освітніх практик, адаптацію нормативної бази та формування етичних стандартів, що забезпечать ефективне та відповідальне використання ШІ у сфері вищої освіти. Подальші дослідження в цій галузі сприятимуть оптимізації взаємодії між людиною та технологіями, що дозволить забезпечити високу якість освіти й розвиток конкуренто- спроможних фахівців у цифрову епоху. uk_UA
dc.language.iso uk_UA_ uk_UA
dc.subject автоматизація оцінювання uk_UA
dc.subject персоналізація навчання uk_UA
dc.subject етичні виклики uk_UA
dc.subject цифрова трансформація uk_UA
dc.subject педагогічна діяльність uk_UA
dc.title ВПЛИВ ІНСТРУМЕНТІВ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ НА ЗМІНУ РОЛІ ВИКЛАДАЧА У ВИЩІЙ ОСВІТІ uk_UA
dc.type Article uk_UA


Файли цього елементу

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу

Пошук


Перегляд

Мій обліковий запис

Статистика