Показати скорочений опис матеріалу
| dc.contributor.author | Браткова, О. Ю. | uk_UA |
| dc.contributor.author | Белов, О. О. | uk_UA |
| dc.contributor.author | Очередько, О. М. | uk_UA |
| dc.contributor.author | Кулешов, О. В. | uk_UA |
| dc.contributor.author | Стоян, Н. В. | uk_UA |
| dc.date.accessioned | 2025-12-04T09:59:45Z | |
| dc.date.available | 2025-12-04T09:59:45Z | |
| dc.date.issued | 2025 | |
| dc.identifier.citation | Особливості розвитку психофізіологічних функцій сучасних школярів в умовах використання заходів психогігієнічної корекції та профілактики / О. Ю Браткова, О. О. Белов, О. М. Очередько [та ін.] // Перспективи та інновації науки. Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина». – 2025. – № 11(57). – С. 2884–2895. | uk_UA |
| dc.identifier.other | DOI: 10.52058/2786-4952-2025-11(57)-2884-2895 | en |
| dc.identifier.uri | https://dspace.vnmu.edu.ua/123456789/10901 | en |
| dc.description.abstract | В умовах суттєвого погіршання стану психічного здоров’я сучасних школярів надзвичайно вагомим є пошук засобів, які дозволяють ефективно корегувати процеси формування як психофізіологічних, так і психічних особливостей дівчат і юнаків, що навчаються в умовах закладів загальної середньої освіти з метою профілактики розвитку донозологічних зрушень у стані ментального здоров’я та запобігання розвитку психічних розладів Метою наукової роботи було встановлення особливостей розвитку психофізіологічних функцій сучасних школярів в умовах використання заходів психогігієнічної корекції та профілактики. Наукові дослідження проводились на базі ряду закладів загальної середньої освіти м. Вінниця. З метою визначення особливостей застосування у повсякденній практиці сучасної школи розробленого комплексу заходів психогігієнічної корекції та профілактики донозологічних зрушень у стані психічного здоров’я підлітків було сформовано 2 групи порівняння: групу втручання та групу контролю. До складу групи втручання було включено 62 учня (30 дівчат та 32 юнаки), навчальна і позанавчальна діяльність яких була пов’язана із впровадженням розробленого комплексу заходів, до складу групи контролю був віднесений 61 підліток (31 дівчина та 30 юнаків), умови повсякденної навчальної і позанавчальної діяльності котрих не були змінені. Комплекс заходів психогігієнічної корекції та профілактики, який був розроблений та впроваджений, дозволив домогтися суттєвого покращання провідних характеристик вищої нервової діяльності, які є визначальними показниками психофізіологічної адаптації організму підлітків до умов високого психоемоційного навантаження, властивого для сучасної школи. Встановлено, що найкращі з соціальної та навчально-значущої точок зору показники латентного періоду простої і диференційованої зорово-моторної реакції і у дівчат, і у юнаків спостерігаються у віці 15 років, найгірші – у віці 16 років. Показники, які реєструються серед 17-річних підлітків, займають проміжне положення і, таким чином, засвідчують наявність певної стабілізації у цьому віці природних процесів змін з боку провідних характеристик центральної нервової системи. Разом з тим під час визначення характеристик критичної частоти злиття світлових миготінь найкращі з адаптаційної точки зору результати і серед дівчат, і серед юнаків спостерігаються у віці 16 років, найгірші – серед 17-річних учениць та 15-річних учнів. Дані щодо оцінки координаційних здібностей переконливо засвідчують той факт, що провідні просторові кореляти координації рухів школярів протягом часу навчання переважно погіршуються. | uk_UA |
| dc.language.iso | uk_UA_ | uk_UA |
| dc.publisher | Перспективи та інновації науки | uk_UA |
| dc.subject | школярі | uk_UA |
| dc.subject | заклад загальної середньої освіти | uk_UA |
| dc.subject | психофізіологічні функції | uk_UA |
| dc.subject | психофізіологічна адаптація | uk_UA |
| dc.subject | профілактика | uk_UA |
| dc.title | Особливості розвитку психофізіологічних функцій сучасних школярів в умовах використання заходів психогігієнічної корекції та профілактики | uk_UA |
| dc.title.alternative | The development of psychophysiological functions of modern schoolchildren in the conditions of the use of psychohygienic correction and prevention measures | en |
| dc.type | Article | en |