Репозиторій Вінницького національного медичного університету імені М. І. Пирогова

Роль психологічного тренінги та консультування у розвитку ціннісно-мотиваційного сфери студентів-психологів

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Рисинець, Тетяна Петрівна
dc.contributor.author Ужун, Юлія Олександрівна
dc.contributor.author Бенедіктова, Наталія Василівна
dc.contributor.author Потоцька, Ірина Сергіївна
dc.date.accessioned 2025-11-20T08:27:23Z
dc.date.available 2025-11-20T08:27:23Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation Роль психологічного тренінги та консультування у розвитку ціннісно-мотиваційного сфери студентів-психологів/ Т. П. Рисинець, Н. В. Бенедіктова, Ю. О. Ужун, І.С. Потоцька // Наукові перспективи. – 2025. – №.8(62). – P. 1528 – 1539. uk_UA
dc.identifier.uri https://dspace.vnmu.edu.ua/123456789/10556
dc.description.abstract Стаття присвячена систематизації та практичній інтеграції інструментів формування ціннісно-мотиваційної сфери (ЦМС) студентів-психологів у сучасних закладах вищої освіти (ЗВО) України. Предметом дослідження є психологічний тренінг і консультування як ключові засоби розвитку ЦМС, а також умови їхнього впровадження в освітній процес з урахуванням міжнародного досвіду. Показано, що ефективність цих інструментів забезпечується через підтримку базових психологічних потреб (автономії, компетентності та соціальної пов’язаності), підвищення смислової цінності навчальних завдань, орієнтацію на реалістичні очікування успіху й переорієнтацію студентів на цілі оволодіння знаннями. Сформована ціннісно-мотиваційна сфера виступає передумовою навчальної залученості, внутрішньої мотивації та становлення професійної ідентичності майбутніх фахівців. Теоретичною рамкою дослідження слугують три комплементарні підходи: теорія самовизначення, теорія очікування-цінності та теорія цілей досягнення. Психологічний тренінг описаний як структурована програма визначеної інтенсивності, спрямована на відпрацювання академічних і соціально-емоційних навичок, рефлексію цінностей і зміну регуляції мотивації. Виділено чотири групи тренінгів: програми саморегуляції навчання; формати підтримки базових психологічних потреб і підвищення якості мотивації; модулі усвідомленості, стрес-менеджменту та розвитку резилієнтності; ціннісні вправи й професійно рефлексивні компоненти. Психологічне консультування, на відміну від тренінгу, зорієнтоване на роботу з індивідуальними труднощами студентів і визначається як короткотривалий, структурований процес допомоги, спрямований на поліпшення психічного благополуччя, навчального функціонування та мотиваційних процесів. У статті запропоновано поетапну модель розвитку ЦМС, що включає: короткі психоедукаційні модулі у базових курсах; семестрові тренінгові програми; доступне консультування (у тому числі дистанційне); рефлексивні та супервізійні групи; системний моніторинг результатів за психологічними й академічними показниками. У висновках окреслено напрямки подальших досліджень. uk_UA
dc.language.iso uk_UA_ uk_UA
dc.publisher Наукові перспективи uk_UA
dc.subject ціннісно-мотиваційна сфера uk_UA
dc.subject студент uk_UA
dc.subject студент-психолог uk_UA
dc.subject психологічний тренінг uk_UA
dc.subject психологічне консультування uk_UA
dc.subject саморегуляція навчання uk_UA
dc.subject базові психологічні потреби uk_UA
dc.subject смислова залученість uk_UA
dc.subject професійна ідентичність uk_UA
dc.subject психологічні служби uk_UA
dc.subject заклади вищої освіти uk_UA
dc.title Роль психологічного тренінги та консультування у розвитку ціннісно-мотиваційного сфери студентів-психологів uk_UA
dc.type Article uk_UA


Файли цього елементу

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу

Пошук


Перегляд

Мій обліковий запис

Статистика