Короткий опис (реферат):
Психологічне здоров’я дітей шкільного віку є надзвичайно актуальним питанням у практиці сімейного лікаря та педіатра, особливо в умовах воєнних дій в Україні. Мета дослідження – проаналізувати психологічне здоров’я дітей шкільного віку для виявлення в них ранніх психоемоційних порушень. Проведено анкетування 60 дітей віком від 10 до 17 років за допомогою опитувальника SDQ (сильні сторони та труднощі), який містив 25 пунктів. Усі питання в ньому розподілені на 5 шкал: емоційні проблеми, поведінкові проблеми, гіперактивність (проблеми уваги), проблеми з однолітками, просоціальна поведінка. Під час опитування 40 дітей знаходились на стаціонарному лікуванні (основна група) та 20 дітей – у школі (група порівняння). Опитувальник заповнювали батьки або вчитель відповідно. За результатами анкетування 35 (58,3%) дітей (із 60) мали труднощі в розподілі за кластерами. У 25 (41,7%) дітей труднощів не зафіксовано. Отже, своєчасне виявлення факторів ризику психічних розладів у дітей є вкрай важливим для розпізнавання та запобігання серйозним наслідкам. Рання діагностика психоемоційних порушень, зокрема з використанням опитувальника SDQ, є ефективним інструментом для виявлення психологічних проблем у дітей шкільного віку та забезпечення своєчасної допомоги. Усвідомлення цих чинників дає змогу надати необхідну підтримку, зменшити вплив негативних обставин та сприяти здоровому розвитку дитини.