Короткий опис (реферат):
Під час війни рф проти України ментальне/психічне здоров’я населення України погіршилось, безпосередні військові дії суттєво вплинули на стан психосоматичне здоров’я молоді. Під час повітряної тривоги, бомбардування тощо здобувачі закладів освіти продовжують навчатись за різними формами навчання (офф-лайн, он-лайн). Саме тому питання щодо вивчення стану ментального здоров’я молоді на сьогодні є вкрай актуальним у напрямку забезпечення повноцінного максимального освітнього процесу. У статті проведено аналіз соціально-психологічних і психічних характеристик особистості адаптаційних здібностей їх організму та рівня стійкості до бойового стресу під час навчання в закладах вищої освіти за адаптованими методиками для аналізу професійного самовизначення в ході фахової підготовки, аналізу гендерних особливості показників особистісних якостей та адаптивності до навчання. Мета роботи полягає у проведенні порівняння особливостей соціально-психологічних і психічних характеристик особистості майбутніх офіцерів запасу медичної служби. В анкетуванні прийняли участь 96 здобувачів 4 та 5 курсів медичного та медико‐психологічного факультетів у період 2021-2023 рр. за програмою підготовки офіцерів запасу медичної служби, із них осіб чоловічої статі – 51% (n=49), осіб жіночої статі – 49% (n=47). Визначено тип темпераменту здобувачів і встановлено, що меланхолічний темперамент мають – 13% (n=12), холеричний темперамент – 14% (n=13), флегматичний темперамент – 21% (n=21), сангвінічний темперамент – 53% (n=51) здобувачів. 83% здобувачів ЗВО відзначаються низьким рівнем тривожності (із них 58% складають чоловіки, 43% – жінки). У 17% майбутніх офіцерів запасу медичної служби реєструється середній, допустимий рівень тривожності (із них 19% чоловіків та 81% жінок). Середній рівень фрустрація встановлено у 5% респондентів ЗВО (100% жіночої статті). У 55% здобувачів освіти встановлено середній рівень агресії з них 62% серед чоловіків і 38% серед жінок. У 73% здобувачів ригідність відсутня, для таких осіб властиві легкість та гнучкість в поведінкових реакціях і прийнятті рішень із них 54% у чоловіків і 46% у жінок. Навчально-виховна, психодіагностична та психогігієнічна діяльність у медичних закладах вищої освіти повинна бути спрямована на аналіз наявних у здобувачів ресурсів подолання стресових ситуацій у надзвичайних, небезпечних умовах сьогодення.