dc.contributor.author |
Шевчук, Л. |
|
dc.contributor.author |
Шевчук, T. |
|
dc.date.accessioned |
2025-04-01T08:05:41Z |
|
dc.date.available |
2025-04-01T08:05:41Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.citation |
Шевчук Л. Використання «АВС-моделі» для формування ціннісної складової когнітивного компоненту професійної ідентичності соціального педагога, який працює у системі інклюзивної освіти / Л. Шевчук, T. Шевчук // Social Work and Education. – 2019. – Vol. 6, No 1. – Р. 106-113. |
uk_UA |
dc.identifier.other |
DOI: 10.25128/2520-6230.19.1.11 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.vnmu.edu.ua/123456789/9375 |
|
dc.description.abstract |
У статті розглянуто один з негативних професійних чинників, що виникає під час роботи соціального педагога, а саме, труднощі у регуляції неприємних емоційних станів. Показані особливості використання АВС-моделі для впливу на ціннісну складову когнітивного компоненту професійної ідентичності соціального педагога, який працює у системі інклюзивної освіти; висвітлено сутність професійної ідентичності соціальних педагогів; підходи науковців до розуміння ціннісної системи та особливості її змін у контексті професійної діяльності соціального педагога. Подана характеристика АВС-моделі у інтерпретації інтегративної когнітивно-поведінкової терапії. Окреслено особливості застосування АВС-моделі для роботи з ціннісною складовою. Схарактеризовано схему роботи по зміні нераціональних переконань за допомогою методу Сократівського діалогу, який полягає у використанні запитань різних типів для з’ясування логічності сформованих переконань людини. Описано схему роботи з ціннісною складовою когнітивного компоненту професійної ідентичності соціального педагога на прикладі використанні АВС-моделі. Обгрунтовано підходи до зміни нераціональних інтерпретацій та причин появи неприємних емоційних станів на прикладі аналізу життєвих ситуацій з соціально-психологічної практики.
Зроблено висновки про фактори, які впливають на соціального педагога, який працює в системі інклюзивної освіти та пов’язані з виникнення неприємних емоційних станів. Когнітивно-поведінкова терапія пропонує ряд методик для успішної роботи з такими проблемами і однією з найбільш ефективних є АВС-модель. Показано як саме методика дозволяє впливати на систему цінностей соціального педагога, пов’язаних з причинно- наслідковими уявленнями про формування та прояв емоцій, що є важливої складовою когнітивного компоненту професійної ідентичності та впливає на міру ефективності прояву професійної ідентичності у емоційно складних ситуаціях. Подальші дослідження теми можуть бути пов’язані із виявленням чинників, які стимулюють та сповільнюють напрацювання нових переконань у когнітивному компоненті професійної ідентичності. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk_UA_ |
uk_UA |
dc.publisher |
Social Work and Education |
uk_UA |
dc.subject |
АВС-модель |
uk_UA |
dc.subject |
інтегративна когнітивно-поведінкова терапія |
uk_UA |
dc.subject |
соціальний педагог |
uk_UA |
dc.subject |
професійна ідентичність |
uk_UA |
dc.subject |
інклюзивна освіта |
uk_UA |
dc.title |
Використання «АВС-моделі» для формування ціннісної складової когнітивного компоненту професійної ідентичності соціального педагога, який працює у системі інклюзивної освіти |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |