Короткий опис (реферат):
Отримані в ході проведених досліджень дані засвідчують той факт, що до концептуальних психогігієнічних принципів ефективного використання здоров’язберігаючих технологій у закладах вищої освіти слід віднести: (1) режимно-адаптаційний принцип застосування психогігієнічних компонентів у структурі сучасних здоров’язберігаючих технологій, який обумовлює потребу в урахуванні основних режимних елементів навчальної і позанавчальної діяльності студентів в конкретних умовах організації навчального процесу, визначенні та постійному моніторингу рівня навчальної адаптації і навчальної успішності студентів, передусім, за професійно-орієнтованими навчальними дисциплінами; (2) психофізіологічний принцип застосування психогігієнічних компонентів у структурі сучасних здоров’язберігаючих технологій, який визначається рівнем розвитку провідних соціально- і професійно-значущих психофізіологічних функцій організму дівчат і юнаків; (3) особистісний принцип застосування психогігієнічних компонентів у структурі сучасних здоров’язберігаючих технологій, який пов’язаний з особливостями оцінки процесів формування провідних характеристик особистості студентської молоді, що відіграють важливу роль за умов впливу як сприятливих, так і, передусім, несприятливих чинників навчальної і позанавчальної діяльності; (4) інтегративно-функціональний принцип застосування психогігієнічних компонентів у структурі сучасних здоров’язберігаючих технологій, який визначається наявністю глибинних взаємозв’язків між окремими компонентами функціонального стану та адаптаційних можливостей організму дівчат і юнаків, що справляють комплексний вплив на процеси формування здоров’я та теоретично- і, головним чином, практично-значущі складові навчальної підготовленості студентів.