Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Kosianenko, S. M. en
dc.contributor.author Klivak, V. V. en
dc.date.accessioned 2025-03-22T12:10:55Z
dc.date.available 2025-03-22T12:10:55Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Kosianenko S. M. Impact of simulation on medical education / S. M. Kosianenko, V. V. Klivak // Актуальні питання підвищення якості освітнього процесу : матеріали наук.-метод. конф. з міжнар. участю, 23 верес. 2022 р. – Яремче, 2022. – С. 215. en
dc.identifier.uri https://dspace.vnmu.edu.ua/123456789/8686 en
dc.description.abstract Medical education increasingly pays attention to a curriculum based on the cognitive, psychomotor, and emotional areas of student learning. All over the world, there is a shift in the methods of medical education towards experimental (“practical”) medical training – simulation; however, applying this concept to real patients is less socially acceptable and subject to legal and ethical issues. A simulation is an artificial representation of a complex real-world process with suffi cient accuracy to facilitate learning through immersion, refl ection, feedback, and practice minus the risks inherent in a similar real-life experience. Medical simulation offers numerous potential strategies for comprehensive and hands-on learning and safer patient care. en
dc.language.iso en en
dc.subject medical education en
dc.subject simulation en
dc.title Impact of simulation on medical education en
dc.type Thesis en


Файли цього елементу

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу