Репозиторій Вінницького національного медичного університету імені М. І. Пирогова

Особливості функціонування серцево-судинної системи студентів молодших курсів закладу вищої медичної освіти залежно від рівня фізичного здоров'я

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Тисевич, Т. В. uk_UA
dc.date.accessioned 2025-03-18T10:24:29Z
dc.date.available 2025-03-18T10:24:29Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Тисевич Т. В. Особливості функціонування серцево-судинної системи студентів молодших курсів закладу вищої медичної освіти залежно від рівня фізичного здоров'я / Т. В. Тисевич // Вісник Вінниц. нац. мед. ун-ту. – 2024. – Т. 28, № 2. – С. 210-220. uk_UA
dc.identifier.uri https://dspace.vnmu.edu.ua/123456789/7871 en
dc.description.abstract Стаття присвячена вивченню функціонування серцево-судинної системи студентів молодших курсів вищого медичного закладу в залежності від рівня фізичного здоров’я за різних умов навчання (під час звичайного навчання та під час іспитів). Дослідження проводилося на базі НМУ імені Пирогова, в якому взяли участь 230 студентів медичного факультету віком від 17 до 22 років. Оцінку рівня фізичного здоров’я проводили за методикою кількісної експрес-оцінки рівня соматичного здоров’я (Апанасенко Г.Л.). Для аналізу функціонування серцево-судинної системи стандартними методами визначали індекс Робінсона, АТ, АД, ЧСС. Статистичну обробку даних проводили програмою «Statistica 6.0». За результатами дослідження встановлено, що з 230 студентів І курсу взагалі не зареєстровано високий рівень фізичного здоров’я, рівень фізичного здоров’я вище середнього – у 10 осіб, що становить 4,3% від загальної кількості студентів. Середній рівень фізичного здоров’я мають 22,6% учнів, нижче середнього – 31,7%, низький – 41,3% – 41,3%. Також проаналізовано функціонування серцево-судинної системи студентів у міжсесійний та сесійний періоди. Встановлено, що зі зниженням рівня фізичного здоров’я знижується рівень ефективності функціонування серцево-судинної системи, підвищуються значення АТ, АТд, ЧСС у дівчат і юнаків, особливо під час інтенсивних розумових навантажень (занять). Достовірність різниці між порівнюваними групами становила р<0,05, р<0,01, р<0,001. Студенти, які проходили психокорекційну програму, оволоділи навичками самоконтролю та мали достовірно кращі значення досліджуваних показників діяльності серцево-судинної системи порівняно з групами нетренованих осіб як за звичайних умов навчання, так і за підвищених інтелектуальних навантажень (р<0,05, p<0,01). uk_UA
dc.language.iso uk_UA_ uk_UA
dc.publisher Вісник ВНМУ uk_UA
dc.subject студенти-медики uk_UA
dc.subject фізичне здоров'я
dc.subject економія функціонування серцево-судинної системи
dc.subject міжсесійний період
dc.subject сесійний період
dc.title Особливості функціонування серцево-судинної системи студентів молодших курсів закладу вищої медичної освіти залежно від рівня фізичного здоров'я uk_UA
dc.type Article uk_UA


Файли цього елементу

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу