Репозиторій Вінницького національного медичного університету імені М. І. Пирогова

Соціалізація особистості засобами політехнічної освіти та трудового виховання як процес засвоєння соціокультурного досвіду

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Плахотнік, О. В. uk_UA
dc.contributor.author Кондратюк, А. Л. uk_UA
dc.date.accessioned 2025-03-14T10:33:17Z
dc.date.available 2025-03-14T10:33:17Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Плахотнік О. В. Соціалізація особистості засобами політехнічної освіти та трудового навчання як процес засвоєння соціокультурного досвіду / О. В. Плахотнік, А. Л. Кондратюк // Наукові записки. Серія : Педагогічні науки. – 2024. – Вип. 215. – С. 79–87. uk_UA
dc.identifier.uri https://dspace.vnmu.edu.ua/123456789/7614 en
dc.description.abstract Процеси соціалізації у будь-якому суспільстві мають багаторівневий та багатоаспектний характер. Існує глибинний смисловий і структурний зв’язок між процесами соціалізації та розвитком самого суспільства. Соціалізація молодої особистості в певному розумінні завершує культурно-історичний шлях нації і водночас базується на ньому. Це відбувається через включення механізмів культурної регуляції соціалізаційного процесу, таких як культурні сценарії, та через культурних агентів – окремих осіб і спільнот різного рівня та характеру, які встановлюють соціально-нормативні канони особистості стосовно кожного історичного періоду. Поняття "особистість" співвідноситься з поняттям "традиція". Саме на ньому базується процес соціалізації, який передбачає засвоєння індивідом соціокультурного досвіду і означає успадкування, підключення до групової пам’яті, укорінення в минулому, що дає йому можливість орієнтуватися у світі і забезпечує стабільність. Дослідження процесу соціалізації як одного з формоутворюючих елементів культури в сучасній науці набуває стратегічного характеру. Це зумовлено тим, що різкі зміни в соціокультурному середовищі змушують людину шукати стійкі еталони і моделі поведінки, які допомогли б їй подолати кризу ідентичності, знайти себе в новій ситуації та відновити зв’язок поколінь, втрачений за попередній період як на індивідуальному, так і на колективному рівнях. Для розкриття генези проблеми соціалізації особистості ми звернулися до аналізу періоду розвитку української школи у 20-30 - ті роки минулого століття, де закладались основи розвитку теорії і практики політехнічної освіти та трудового виховання учнівської молоді. Цей період розвитку школи характеризується постановкою перед нею завдань поєднання процесів навчання і виховання учнів з формуванням у них практичних умінь і навичок, почуття відповідальності, а також вирішення питань професійної спрямованості. uk_UA
dc.language.iso uk_UA_ uk_UA
dc.subject соціалізація особистості uk_UA
dc.subject соціокультурне середовище uk_UA
dc.subject соціокультурний досвід uk_UA
dc.subject заклад освіти uk_UA
dc.subject політехнічна освіта uk_UA
dc.subject трудове виховання uk_UA
dc.title Соціалізація особистості засобами політехнічної освіти та трудового виховання як процес засвоєння соціокультурного досвіду uk_UA
dc.type Article en


Файли цього елементу

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу