Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Герасимова, Е. М. | uk_UA |
dc.contributor.author | Вихованець, З. С. | uk_UA |
dc.date.accessioned | 2025-03-13T18:20:20Z | |
dc.date.available | 2025-03-13T18:20:20Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Герасимова Е. М. Критичне мислення як стратегічний ресурс професійної діяльності людини полікультурного соціуму / Е. М. Герасимова, З. С. Вихованець // Культурологічний альманах. – 2024. –Вип. 4 (12). – С. 178–185. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://dspace.vnmu.edu.ua/123456789/7567 | en |
dc.description.abstract | У публікації здійснюється соціально-філософський аналіз феномену критичного мислення як стратегічного ресурсу у професійній діяльності людини полікультурного соціуму в умовах нових реалій постіндустріальної архітектоніки світового господарства. Зазначено, що повномасштабна війна незалежної Української держави проти російської федерації за свій суверенітет і територіальну цілісність посилює актуальність дослідження проблеми інтеграції кожної вільної країни до структурно-організованого механізму глобалізованого світу з метою довгострокового взаємовигідного партнерства та забезпечення стабільного соціально-економічного розвитку. Констатовано, що професійні компетенції кожної окремої людини створюють діяльнісний соціальний потенціал держави завдяки інтенсивному розвитку дослідницьких інституцій та навчально-освітнього процесу, що опосередковано посилює необхідність критичного осмислення їх доробку в конкретній галузі сучасного виробництва. Результатом проведеного дослідження є такі положення: 1) у межах полікультурного соціуму обсяг професійних знань набуває свою унікальну системність і когерентність, що обумовлює відносну самостійність закономірностей існування соціального розуму та колективної дієвості; 2) на фоні протиріч переходу до принципово нових засад соціально-економічної парадигми глобалізованого світу відбувається структурне ускладнення самого пізнавального процесу, коли сучасний фахівець засвоює не тільки методи компетентної оцінки економіко-господарських знань, їх гуманітарного характеру та смислового поля культури, а й починає враховувати потужний інформаційний фактор впливу на систему формування сучасних символів і знаків у політико-ідеологічному механізмі суспільних відносин; 3) зростаючи можливості робототехніки вимагають нової методологічної структури та принципів побудови навчальних освітніх програм для спеціалістів, які мають володіти основами критичного мислення, тому ключовою освітньою компетенцією фахівця майбутнього стає раціональне дослідно-практичне світорозуміння й навички управління новітніми технологічними механізмами предметно-матеріального перетворення дійсності. Доведено, що процес пізнавального привласнення знань й навичок критичного мислення сучасним фахівцем, по-перше, стимулює процес самоактуалізації природніх якостей особистості, по-друге, визначає основою інтелектуальної діяльності ідею відкритості соціального простору для новітніх інноваційних підходів з акцентом на дієвий результат; по-трете, сприяє розумінню соціокультурних надбань як прояву активності її суб’єктів, можливості існування різноманітних світоглядних настанов і ліберальних правил суспільної поведінки. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA_ | uk_UA |
dc.publisher | Культурологічний альманах | uk_UA |
dc.subject | критичне мислення | uk_UA |
dc.subject | людина | uk_UA |
dc.subject | суспільство знань | uk_UA |
dc.subject | полікультурний соціум | uk_UA |
dc.subject | соціальна комунікація | uk_UA |
dc.subject | освітній простір | uk_UA |
dc.subject | ключові компетенції | uk_UA |
dc.subject | інтелектуальна діяльність | uk_UA |
dc.title | Критичне мислення як стратегічний ресурс професійної діяльності людини полікультурного соціуму | uk_UA |
dc.type | Article | en |