Repository of National Pirogov Memorial Medical University, Vinnytsia

Критичне мислення як стратегічний ресурс професійної діяльності людини полікультурного соціуму

Show simple item record

dc.contributor.author Герасимова, Е. М. uk_UA
dc.contributor.author Вихованець, З. С. uk_UA
dc.date.accessioned 2025-03-13T18:20:20Z
dc.date.available 2025-03-13T18:20:20Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Герасимова Е. М. Критичне мислення як стратегічний ресурс професійної діяльності людини полікультурного соціуму / Е. М. Герасимова, З. С. Вихованець // Культурологічний альманах. – 2024. –Вип. 4 (12). – С. 178–185. uk_UA
dc.identifier.uri https://dspace.vnmu.edu.ua/123456789/7567 en
dc.description.abstract У публікації здійснюється соціально-філософський аналіз феномену критичного мислення як стратегічного ресурсу у професійній діяльності людини полікультурного соціуму в умовах нових реалій постіндустріальної архітектоніки світового господарства. Зазначено, що повномасштабна війна незалежної Української держави проти російської федерації за свій суверенітет і територіальну цілісність посилює актуальність дослідження проблеми інтеграції кожної вільної країни до структурно-організованого механізму глобалізованого світу з метою довгострокового взаємовигідного партнерства та забезпечення стабільного соціально-економічного розвитку. Констатовано, що професійні компетенції кожної окремої людини створюють діяльнісний соціальний потенціал держави завдяки інтенсивному розвитку дослідницьких інституцій та навчально-освітнього процесу, що опосередковано посилює необхідність критичного осмислення їх доробку в конкретній галузі сучасного виробництва. Результатом проведеного дослідження є такі положення: 1) у межах полікультурного соціуму обсяг професійних знань набуває свою унікальну системність і когерентність, що обумовлює відносну самостійність закономірностей існування соціального розуму та колективної дієвості; 2) на фоні протиріч переходу до принципово нових засад соціально-економічної парадигми глобалізованого світу відбувається структурне ускладнення самого пізнавального процесу, коли сучасний фахівець засвоює не тільки методи компетентної оцінки економіко-господарських знань, їх гуманітарного характеру та смислового поля культури, а й починає враховувати потужний інформаційний фактор впливу на систему формування сучасних символів і знаків у політико-ідеологічному механізмі суспільних відносин; 3) зростаючи можливості робототехніки вимагають нової методологічної структури та принципів побудови навчальних освітніх програм для спеціалістів, які мають володіти основами критичного мислення, тому ключовою освітньою компетенцією фахівця майбутнього стає раціональне дослідно-практичне світорозуміння й навички управління новітніми технологічними механізмами предметно-матеріального перетворення дійсності. Доведено, що процес пізнавального привласнення знань й навичок критичного мислення сучасним фахівцем, по-перше, стимулює процес самоактуалізації природніх якостей особистості, по-друге, визначає основою інтелектуальної діяльності ідею відкритості соціального простору для новітніх інноваційних підходів з акцентом на дієвий результат; по-трете, сприяє розумінню соціокультурних надбань як прояву активності її суб’єктів, можливості існування різноманітних світоглядних настанов і ліберальних правил суспільної поведінки. uk_UA
dc.language.iso uk_UA_ uk_UA
dc.publisher Культурологічний альманах uk_UA
dc.subject критичне мислення uk_UA
dc.subject людина uk_UA
dc.subject суспільство знань uk_UA
dc.subject полікультурний соціум uk_UA
dc.subject соціальна комунікація uk_UA
dc.subject освітній простір uk_UA
dc.subject ключові компетенції uk_UA
dc.subject інтелектуальна діяльність uk_UA
dc.title Критичне мислення як стратегічний ресурс професійної діяльності людини полікультурного соціуму uk_UA
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics