Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Коваль, Б. Ф. uk_UA
dc.contributor.author Коваль, Л. Д. uk_UA
dc.contributor.author Пойда, С. А. uk_UA
dc.date.accessioned 2025-03-11T14:54:12Z
dc.date.available 2025-03-11T14:54:12Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Коваль Б. Ф. Навчання майбутніх лікарів основам медіаграмотності та кібербезпеки / Б. Ф. Коваль, Л. Д. Коваль, С. А. Пойда // Перспективи та інновації науки (Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина»). – 2023. – № 8(26). – С. 171–183. uk_UA
dc.identifier.uri https://dspace.vnmu.edu.ua/123456789/7320 en
dc.description.abstract Активне збільшення обсягів медичної інформації у цифровому вигляді є однією з причин зростання загрози кібератак та витоку даних, а також зростання кількості неправдивої та маніпулятивної інформації, що може безпосередньо впливати на здоров’я та поведінку людей. У статті проаналізовано наукові джерела щодо пошуку шляхів розв'язання проблем підготовки майбутніх лікарів до професійної діяльності в умовах цифрових змін суспільства. Це стосується цифрової компетентності, яку має набути майбутній лікар у закладі вищої освіти, зокрема, під час вивчення курсу «Медична інформатика». Визначено, що цифрова компетентність є частиною професійної компетентності сучасного лікаря, а проблема реалізації цифрової комунікації тісно пов’язана із рівнем медіаграмотності медичного працівника. Привернуто увагу до доцільності навчання медіаграмотності майбутніх лікарів, адже це тісно пов’язано із розумінням та використанням ними принципів кібербезпеки. Авторами запропоновано орієнтовні шляхи формування та розвитку у майбутніх лікарів навичок безпечного спілкування, кібербезпеки та медіаграмотності в сучасних умовах на прикладі варіативної складової програми курсу «Медична інформатика». Медіаграмотність сучасного лікаря полягає у знаннях, вміннях та навичках ефективного використання медіа-ресурсів в медичній практиці, взаємодії з пацієнтами та громадськістю. При цьому значну роль відіграють джерела отримання навчальної інформації. Разом з тим наголошується на тому, що інформація у мережі Інтернет може бути недостовірною, необґрунтованою або навіть небезпечною як для лікаря, так і для пацієнта. Акцентовано увагу на тому, що важливою частиною медіаграмотності лікарів є навички ефективного цифрового спілкування, які передбачають уміння обробляти, фільтрувати та аналізувати інформацію, отриману через засоби електронної комунікації. У статті запропоновано орієнтовну структуру спецкурсу з основ медіаграмотності та кібербезпеки, як варіативної частини курсу «Медична інформатика». Практичні завдання орієнтовані на реальні виклики та завдання, з якими можуть зіткнутися майбутні лікарі. Важливою особливістю спецкурсу є те, що значну його частину складає самостійна робота здобувачів освіти на відкритих МООС-ресурсах з подальшим отриманням відповідних сертифікатів. Розв'язання проблеми розвитку навиків використання принципів медіаграмотності, кібербезпеки та безпечної комунікації на робочому місці та у побуті може бути реалізовано закладами вищої та післядипломної фахової освіти медичної сфери. Впровадження курсу з основ медіаграмотності та кібербезпеки сприятиме отриманню майбутніми лікарями необхідних знань та навичок ефективного й безпечного використання цифрових технологій в медичній практиці. uk_UA
dc.language.iso uk_UA_ uk_UA
dc.publisher Перспективи та інновації науки uk_UA
dc.subject медіаграмотність uk_UA
dc.subject кібератака uk_UA
dc.subject кібербезпека uk_UA
dc.subject цифрова компетентність uk_UA
dc.subject медична інформатика uk_UA
dc.title Навчання майбутніх лікарів основам медіаграмотності та кібербезпеки uk_UA
dc.type Article en


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию