Короткий опис (реферат):
Пандемія COVID-19 стала суттєвим поштовхом до диджиталізації різних сфер діяльності людини, суспільства та держави. Цифровізація медицини сприяє забезпеченню якості надання медичних послуг населенню. У зв’язку з цим гостро постає питання підготовки фахівців, які вміють працювати з відповідними технологіями. Тому набуття цифрових компетентностей є важливим аспектом медичної освіти. У статі описано підходи, які дозволяють студентам-медикам здобути на практичних заняттях з медичної інформатики комп’ютерні навички, які будуть необхідні їм у подальшій професійній діяльності. Оскільки основними напрямками диджиталізації медицини є електронна система охорони здоров’я eHealth, медичні систем підтримки прийняття рішень, телемедицина, то робочі програми мають містити теми, які дозволяють студентам здобути навички роботи у зазначених сферах. Викладачі медичної інформатики Вінницького національного університету ім. М.І. Пирогова співпрацюють з українськими розробниками медичних програмних продуктів і забезпечують доступ до сучасних програмних рішень своїм студентам під час вивчення тем: “Методи підтримки прийняття рішень. Стратегії отримання медичних знань”, “Клінічні системи підтримки прийняття рішень. Засоби прогнозування”, “Експертні системи”, “Моделювання медико-біологічних процесів”.
Основними цифровими компетентностями, які можуть бути сформовані під час навчання у вищому навчальному медичному закладі є: навички роботи з медичними інформаційними системами на прикладі МІС Doctor Eleks, з приладами дистанційного моніторингу стану пацієнта та з віртуальним пацієнтом “СКІФ”, постановка діагнозів за допомогою експертних систем.