Репозиторій Вінницького національного медичного університету імені М. І. Пирогова

Штучний інтелект та академічна доброчесність: виклики, ризики та можливості запобігання шахрайства

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Рудич, О. О. uk_UA
dc.contributor.author Остапенко, Е. М. uk_UA
dc.contributor.author Чередник, Л. М. uk_UA
dc.date.accessioned 2025-03-11T14:18:20Z
dc.date.available 2025-03-11T14:18:20Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Рудич О. О. Штучний інтелект та академічна доброчесність: виклики, ризики та можливості запобігання шахрайства / О. О. Рудич, Е. М. Остапенко, Л. М. Чередник // Інноваційна педагогіка. – 2023. – № 59. – С. 250–254. uk_UA
dc.identifier.uri https://dspace.vnmu.edu.ua/123456789/7306 en
dc.description.abstract Статтю присвячено питанням застосування технологій штучного інтелекту в системі вищої освіти. Актуальність теми пов'язана з тим, що нині існує значний розрив між зацікавленістю до використання штучного інтелекту в освіті та його реальним втіленням; особлива увага приділяється проблемам використання програми ChatGPT в освітньому процесі. Застосування штучного інтелекту (ШІ) в останні роки значно розширилося, що викликало занепокоєння адміністрації, викладачів, педагогів та науково-педагогічних співробітників на всіх рівня освіти в розрізі академічної доброчесності застосування інструментів ШІ. Результати наукового дослідження можуть бути корисними фахівцям у сфері штучного інтелекту, науковцям, сферою наукових інтересів яких є удосконалення етики вищої освіти. У статті авторами зазначено, що упередженість у використанні ШІ виявляються в учасників освітнього процесу у вигляді від- сутності впевненості в правдивість результатів оцінки знань, неправильного тлумачення змісту роботи, механічного написання текстів та інших проявів недоброчесності. Дане дослідження мало на меті виявити широту знань здобувачів та викладачів про можливості використання ШІ; його впливу на розвиток їх навичок та компетенцій; виявити найбільш поширені інструменти ШІ, які здобувачі використовують під час навчання. Авторами були розроблені опитування в Google Form, в якому взяли участь 132 респонденти. З них 90 здобувачів освіти віку 19-20 років, серед яких 65% жінки та 35% чоловіків та 42 викладачі, віком 28-65 років, з середнім педагогічним стажем всієї опитуваної групи 15 років. В процесі дослідження та після отримання результатів, автори розробили рекомендації викладачам закладів вищої освіти щодо зменшення академічної недоброчесності через використання ШІ здобувачами. Акцентовано увагу на необхідність розробок і запровадження у закладах вищої освіти кодексів академічної доброчесності; ознайомлення здобувачів з етичним використанням ШІ та зведенням до мінімуму можливостей плагіату; адаптації такого широкого і багатостороннього інструменту як штучний інтелект до застосування його у закладах вищої освіти з максимальною користю для всіх учасників освітнього процесу. uk_UA
dc.language.iso uk_UA_ uk_UA
dc.publisher Інноваційна педагогіка uk_UA
dc.subject технології uk_UA
dc.subject штучний інтелект uk_UA
dc.subject вища освіта uk_UA
dc.subject машинний переклад uk_UA
dc.subject інновації uk_UA
dc.title Штучний інтелект та академічна доброчесність: виклики, ризики та можливості запобігання шахрайства uk_UA
dc.title.alternative Artificial intelligence and academic integrity: challenges, risks and opportunities for fraud prevention en
dc.type Article en


Файли цього елементу

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу