Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Рудич, О. О. | uk_UA |
dc.contributor.author | Остапенко, Е. М. | uk_UA |
dc.contributor.author | Чередник, Л. М. | uk_UA |
dc.date.accessioned | 2025-03-11T14:18:20Z | |
dc.date.available | 2025-03-11T14:18:20Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Рудич О. О. Штучний інтелект та академічна доброчесність: виклики, ризики та можливості запобігання шахрайства / О. О. Рудич, Е. М. Остапенко, Л. М. Чередник // Інноваційна педагогіка. – 2023. – № 59. – С. 250–254. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://dspace.vnmu.edu.ua/123456789/7306 | en |
dc.description.abstract | Статтю присвячено питанням застосування технологій штучного інтелекту в системі вищої освіти. Актуальність теми пов'язана з тим, що нині існує значний розрив між зацікавленістю до використання штучного інтелекту в освіті та його реальним втіленням; особлива увага приділяється проблемам використання програми ChatGPT в освітньому процесі. Застосування штучного інтелекту (ШІ) в останні роки значно розширилося, що викликало занепокоєння адміністрації, викладачів, педагогів та науково-педагогічних співробітників на всіх рівня освіти в розрізі академічної доброчесності застосування інструментів ШІ. Результати наукового дослідження можуть бути корисними фахівцям у сфері штучного інтелекту, науковцям, сферою наукових інтересів яких є удосконалення етики вищої освіти. У статті авторами зазначено, що упередженість у використанні ШІ виявляються в учасників освітнього процесу у вигляді від- сутності впевненості в правдивість результатів оцінки знань, неправильного тлумачення змісту роботи, механічного написання текстів та інших проявів недоброчесності. Дане дослідження мало на меті виявити широту знань здобувачів та викладачів про можливості використання ШІ; його впливу на розвиток їх навичок та компетенцій; виявити найбільш поширені інструменти ШІ, які здобувачі використовують під час навчання. Авторами були розроблені опитування в Google Form, в якому взяли участь 132 респонденти. З них 90 здобувачів освіти віку 19-20 років, серед яких 65% жінки та 35% чоловіків та 42 викладачі, віком 28-65 років, з середнім педагогічним стажем всієї опитуваної групи 15 років. В процесі дослідження та після отримання результатів, автори розробили рекомендації викладачам закладів вищої освіти щодо зменшення академічної недоброчесності через використання ШІ здобувачами. Акцентовано увагу на необхідність розробок і запровадження у закладах вищої освіти кодексів академічної доброчесності; ознайомлення здобувачів з етичним використанням ШІ та зведенням до мінімуму можливостей плагіату; адаптації такого широкого і багатостороннього інструменту як штучний інтелект до застосування його у закладах вищої освіти з максимальною користю для всіх учасників освітнього процесу. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA_ | uk_UA |
dc.publisher | Інноваційна педагогіка | uk_UA |
dc.subject | технології | uk_UA |
dc.subject | штучний інтелект | uk_UA |
dc.subject | вища освіта | uk_UA |
dc.subject | машинний переклад | uk_UA |
dc.subject | інновації | uk_UA |
dc.title | Штучний інтелект та академічна доброчесність: виклики, ризики та можливості запобігання шахрайства | uk_UA |
dc.title.alternative | Artificial intelligence and academic integrity: challenges, risks and opportunities for fraud prevention | en |
dc.type | Article | en |