Repository of National Pirogov Memorial Medical University, Vinnytsia

Штучний інтелект та академічна доброчесність: виклики, ризики та можливості запобігання шахрайства

Show simple item record

dc.contributor.author Рудич, О. О. uk_UA
dc.contributor.author Остапенко, Е. М. uk_UA
dc.contributor.author Чередник, Л. М. uk_UA
dc.date.accessioned 2025-03-11T14:18:20Z
dc.date.available 2025-03-11T14:18:20Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Рудич О. О. Штучний інтелект та академічна доброчесність: виклики, ризики та можливості запобігання шахрайства / О. О. Рудич, Е. М. Остапенко, Л. М. Чередник // Інноваційна педагогіка. – 2023. – № 59. – С. 250–254. uk_UA
dc.identifier.uri https://dspace.vnmu.edu.ua/123456789/7306 en
dc.description.abstract Статтю присвячено питанням застосування технологій штучного інтелекту в системі вищої освіти. Актуальність теми пов'язана з тим, що нині існує значний розрив між зацікавленістю до використання штучного інтелекту в освіті та його реальним втіленням; особлива увага приділяється проблемам використання програми ChatGPT в освітньому процесі. Застосування штучного інтелекту (ШІ) в останні роки значно розширилося, що викликало занепокоєння адміністрації, викладачів, педагогів та науково-педагогічних співробітників на всіх рівня освіти в розрізі академічної доброчесності застосування інструментів ШІ. Результати наукового дослідження можуть бути корисними фахівцям у сфері штучного інтелекту, науковцям, сферою наукових інтересів яких є удосконалення етики вищої освіти. У статті авторами зазначено, що упередженість у використанні ШІ виявляються в учасників освітнього процесу у вигляді від- сутності впевненості в правдивість результатів оцінки знань, неправильного тлумачення змісту роботи, механічного написання текстів та інших проявів недоброчесності. Дане дослідження мало на меті виявити широту знань здобувачів та викладачів про можливості використання ШІ; його впливу на розвиток їх навичок та компетенцій; виявити найбільш поширені інструменти ШІ, які здобувачі використовують під час навчання. Авторами були розроблені опитування в Google Form, в якому взяли участь 132 респонденти. З них 90 здобувачів освіти віку 19-20 років, серед яких 65% жінки та 35% чоловіків та 42 викладачі, віком 28-65 років, з середнім педагогічним стажем всієї опитуваної групи 15 років. В процесі дослідження та після отримання результатів, автори розробили рекомендації викладачам закладів вищої освіти щодо зменшення академічної недоброчесності через використання ШІ здобувачами. Акцентовано увагу на необхідність розробок і запровадження у закладах вищої освіти кодексів академічної доброчесності; ознайомлення здобувачів з етичним використанням ШІ та зведенням до мінімуму можливостей плагіату; адаптації такого широкого і багатостороннього інструменту як штучний інтелект до застосування його у закладах вищої освіти з максимальною користю для всіх учасників освітнього процесу. uk_UA
dc.language.iso uk_UA_ uk_UA
dc.publisher Інноваційна педагогіка uk_UA
dc.subject технології uk_UA
dc.subject штучний інтелект uk_UA
dc.subject вища освіта uk_UA
dc.subject машинний переклад uk_UA
dc.subject інновації uk_UA
dc.title Штучний інтелект та академічна доброчесність: виклики, ризики та можливості запобігання шахрайства uk_UA
dc.title.alternative Artificial intelligence and academic integrity: challenges, risks and opportunities for fraud prevention en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics