dc.description.abstract |
Сучасні вимоги до медичної освіти передбачають надання здобувачам вищої освіти максимально реалістичного практичного досвіду, який би враховував технологічні та етичні виклики нашого часу. Враховуючи розвиток сучасних комп’ютерних технологій, об’єктивний аналіз ролі симуляційних методів у вищій медичній освіті стає важливим для вдосконалення навчального процесу та підготовки майбутніх лікарів до складних клінічних випадків. Метою даної статті є розгляд ролі симуляційних технологій у вищій медичній освіті та їх впливу на підготовку майбутніх лікарів. Для досягнення мети в процесі дослідження виконані такі завдання: розглянуто поняття симуляції та симуляційного навчання; розглянуто переваги симуляційного навчання; досліджено роль віртуальних пацієнтів та тренажерів у симуляційному навчанні та клінічній медичній освіті України. В ході дослідження використовувався критичний аналіз наукової літератури з теми дослідження, індуктивний та дедуктивний методи. Зазначено, що симуляція – це освітня технологія, що передбачає інтерактивну активність шляхом створення реалістичної клінічної ситуації та повного занурення у неї. Використання симуляції допомагає збагачувати практичний досвід здобувачів освіти, при цьому забезпечуючи безпеку пацієнтів, і сприяє розвитку як технічних, так і нетехнічних навичок. У дослідженні було встановлено, що використання медичної симуляції у навчанні майбутніх медиків пов’язане із розвитком науково-технічного прогресу, коли сучасні комп’ютерні технології дозволили створити нові методики, такі як: моделювання сценаріїв різного рівня складності, гібридна симуляція, віртуальні тренажери та віртуальні пацієнти тощо. Зауважено, що на сучасному етапі існує широкий спектр медичних симуляторів різної реалістичності та складності, які використовуються для освіти і наукових досліджень як у нашій країні, так і за кордоном. Нині симуляційне навчання в медицині є важливим, ефективним і безпечним інструментом, який має широку підтримку. Одним з основних завдань відомих медичних фахівців, викладачів медицини і розробників симуляційних методів навчання є створення єдиної системи використання симуляцій в безперервній медичній освіті. Однак, більшість експертів у цій галузі вважає, що найбільш раціональним і поширеним способом досягнення цієї мети є створення навчальних симуляційних центрів. У висновку зазначено, що віртуальні пацієнти та тренажери надають здобувачам освіти- медикам можливість безлічі повторень та отримання об’єктивної оцінки свого прогресу. Вони також дозволяють навчатися незалежно від часу та місця, що робить навчання більш доступним для всіх здобувачів освіти. Автоматичні методичні рекомендації та сертифікація дають змогу здобувачам освіти покращити свої навички та отримати об’єктивний документ, підтверджуючи їх знання та вміння. |
uk_UA |