Репозиторий Винницкого национального медицинского университета имени Н. И. Пирогова

Оцінка психоемоційного стану студентів медичного факультету на етапі адаптації до навчального процесу

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Шевчук, Т. І. uk_UA
dc.date.accessioned 2025-03-04T17:05:35Z
dc.date.available 2025-03-04T17:05:35Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Шевчук Т. І. Оцінка психоемоційного стану студентів медичного факультету на етапі адаптації до навчального процесу / Т. І. Шевчук //Сучасна медицина, фармація та психологічне здоров’я. – 2024. – Вип. 2 (16). – С. 91–95. uk_UA
dc.identifier.uri https://dspace.vnmu.edu.ua/123456789/6903 en
dc.description.abstract Постановка проблеми. Студенти складають специфічну соціальну групу, яка характеризується певними умовами життя і побуту, навчання і спілкування, морфофункціональними і психосоціальними особливостями. Порушення процесів адаптації до нових умов існування може сприяти негативному психоемоційному стану у студентів, зниженню ефективності навчання, погіршенню здоров’я. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Аналіз останніх публікацій показав важливість знань з особливостей адаптації для людини та навичок їх використання в певних критичних ситуаціях. Науковці виділяють кілька напрямків адаптації студентів: соціально-психологічний, педагогічний, навчальний, фахово-професійний. Особливості психоемоційного стану студентів вивчали в умовах дистанційної форми навчання, напруження під час сесії, в умовах воєнного часу, під час пандемії коронавірусної інфекції. Недостатня кількість досліджень присвячена проблемі оцінки психоемоційного стану студентів, що здобувають фах лікаря. Метою дослідження є оцінка психоемоційного стану студентів медичного факультету першого курсу, вивчення особливостей адаптації студентів до навчального процесу, а також визначення факторів, які б сприяли оптимізації і ефективності процесів адаптації. Виклад основного матеріалу дослідження. У дослідженні використано метод аналізу, синтезу, узагальнення, порівняння, наукового спостереження, анкетування. Респондентами виступили 160 студентів першого курсу медичного факультету Вінницького національного медичного університету імені М. І. Пирогова. Результати дослідження показали, що більшість студентів свідомо обрали медичний заклад, не сумніваються у правильності свого вибору і вважають себе готовим до навчання. Але на момент опитування більше половини студентів оцінили свій психоемоційний стан як тривожний і пригнічений, оскільки вказали на наявність проблем у навчанні, побуті, спілкуванні, а також відмічають погіршення здоров’я. Висновки. У студентів-медиків адаптація тісно пов’язана із баченням і сприйняттям майбутньої професії, розумінням її важливості і соціальної значущості. Для полегшення процесів адаптації студентів до навчання необхідне створення сприятливої і позитивної психоемоційної атмосфери у навчальному закладі. Перспективним напрямком подальших досліджень щодо даної проблеми є вивчення механізмів адаптації, пошук і розробка науково-педагогічних підходів, які б полегшували процеси адаптації студентів-медиків до навчального процесу. uk_UA
dc.language.iso uk_UA_ uk_UA
dc.publisher Сучасна медицина, фармація та психологічне здоров’я uk_UA
dc.subject адаптація uk_UA
dc.subject психоемоційний стан uk_UA
dc.subject студенти-медики uk_UA
dc.subject навчальний процес uk_UA
dc.subject медичний університет uk_UA
dc.title Оцінка психоемоційного стану студентів медичного факультету на етапі адаптації до навчального процесу uk_UA
dc.title.alternative Assessment of the psycho-emotional state of medical faculty students at the stage of adaptation to educational process en
dc.type Article en


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию