Показать сокращенную информацию
dc.contributor.author | Коломієць, А. М. | uk_UA |
dc.contributor.author | Івашкевич, Є. М. | uk_UA |
dc.contributor.author | Кушнір, О. І. | uk_UA |
dc.date.accessioned | 2024-04-11T13:09:04Z | en |
dc.date.available | 2024-04-11T13:09:04Z | en |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.citation | Коломієць А. М. Використання штучного інтелекту в підготовці дисертацій в умовах воєнного стану: можливості та недоліки / А. М. Коломієць, Є. М. Івашкевич, О. І. Кушнір // Актуальні питання підготовки дисертацій в умовах воєнного стану : матеріали міжнар. наук.-практ. конф., Львів-Торунь, 30 верес. 2023 р. – Львів-Торунь : Liha-Pres, 2023. – С. 77–81. – DOI: 10.36059/978-966-397-321-0-23. | uk_UA |
dc.identifier.other | DOI: 10.36059/978-966-397-321-0-23 | en |
dc.identifier.uri | https://dspace.vnmu.edu.ua/123456789/6535 | en |
dc.description.abstract | Україна наразі організовує освітню й наукову діяльність в умовах воєнного стану, а тому більшість проблем, що потребують дослідження і якнайшвидшого розв’язання, пов’язані з надзвичайними ситуаціями воєнного характеру. Це потребує пошуку, аналізу і синтезу інформації щодо стратегій і принципів життєдіяльності суспільства в надзвичайних умовах. Такої інформації загалом обмаль, а наявна є фрагментарною і описує окремі випадки, що інколи траплялись у деяких країнах (терористичні акти, воєнні конфлікти тощо). Тому для пошуку та узагальнення інформації щодо організації життєдіяльності суспільства в умовах воєнного стану рекомендуємо скористатись можливостями інформаційно-комунікаційних технологій, зокрема ШІ, як автоматичною системою, здатною брати на себе окремі функції інтелекту людини, наприклад, вибирати й ухвалювати оптимальні рішення на основі раніше одержаного досвіду й раціонального аналізу зовнішніх дій. ChatGPT можна використовувати для пошуку нових ідей, узагальнення минулого світового досвіду, прогнозування потреб майбутнього. Приклад одержаної від ChatGPT відповіді на запитання: «Які напрями наукових досліджень є найбільш важливими в умовах воєнного стану?», містила перелік із 10 пунктів: 1. Гуманітарна допомога при стихійних лихах. 2. Вплив на психологічне та психічне здоров’я. 3. Вирішення конфліктів і посередництво. 4. Захист культурної спадщини. 5. Переміщене населення та біженці. 6. Вплив на навколишнє середовище, пов’язаний з війною. 7. Комунікаційні технології для доступу до інформації. 8. Ґендер і конфлікт. 9. Етика ведення війни та права людини. 10. Кібербезпека під час бойових дій. Отже, ChatGPT можна вважати корисним і ефективним помічником у виконанні наукових досліджень, але вірогідність одержаної за його допомогою інформації потрібно перевіряти у відповідних наукових джерелах. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA_ | uk_UA |
dc.publisher | Liha-Pres | en |
dc.subject | дисертаційне дослідження | uk_UA |
dc.subject | використання штучного інтелекту | uk_UA |
dc.subject | воєнний стан | uk_UA |
dc.subject | життєдіяльність суспільства в надзвичайних умовах | uk_UA |
dc.subject | вплив на психологічне та психічне здоров’я | uk_UA |
dc.title | Використання штучного інтелекту в підготовці дисертацій в умовах воєнного стану: можливості та недоліки | uk_UA |
dc.type | Article | en |