Repository of National Pirogov Memorial Medical University, Vinnytsia

Рівень нервово-психічної напруги у студентів-медиків І-ІІІ курсів навчання

Show simple item record

dc.contributor.author Йолтухівський, М. В. uk
dc.contributor.author Гусакова, І. В. uk
dc.contributor.author Коновалов, С. В. uk
dc.contributor.author Болгарська, І. В. uk
dc.date.accessioned 2018-04-04T11:42:23Z
dc.date.available 2018-04-04T11:42:23Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Рівень нервово-психічної напруги у студентів-медиків І-ІІІ курсів навчання / М. В. Йолтухівський, І. В. Гусакова, С. В. Коновалов, І. В. Болгарська // Медична освіта. - 2017. - № 2. - С. 124-129. uk
dc.identifier.issn 1681-2751
dc.identifier.uri https://dspace.vnmu.edu.ua/123456789/2249
dc.description.abstract Мета роботи – оцінити рівень та провідні симптоми нервово-психічної напруги у студентів-медиків початкових курсів навчання, проаналізувати спектр стресогенних чинників, що діють на них. Основна частина. У 300 студентів-медиків Вінницького національного медичного університету ім. М. І. Пирогова I–III курсів навчання проаналізовані рівень та провідні симптоми нервово-психічної напруги, а також спектр стресогенних чинників, що діють на них (за допомогою тесту-опитувальника А. В. Батаршева “Діагностика граничних психічних розладів особистості”). Високий рівень нервово-психічної напруги виявлений у кожного четвертого студента-медика початкових курсів навчання (зокрема, у (31±4,62) % студентів I курсу, (29±4,54) % студентів II курсу і (26±4,39) % студентів III курсу). Провідними стресогенними чинниками в осіб із високим рівнем нервово-психічної напруги є: нестача часу для відпочинку ((93,42±2,93) %), неприємності у навчанні ((61,84±5,57) %), проблеми в особистому житті ((55,26±5,71) %). Кожен другий студент вказує на необхідність запам’ятовувати великий обсяг матеріалу як на стресогенний для них фактор ((52,63±5,73) % опитаних) – при цьому у студентів I курсу даний фактор є провідним (100 % опитаних), тоді як у студентів II та III курсів провідним стресогенним фактором є нестача часу для відпочинку (100 %). Студенти-медики чоловічої статі частіше зазначають конфлікти з викладачами як стресогенний фактор ((37,21±7,37) % осіб чоловічої статі проти (15,15±6,24) % осіб жіночої статі, p<0,05), тоді як у студенток таким фактором є великий обсяг матеріалу для запам’ятовування ((66,67±8,21) % дівчат проти (41,86±7,52) % хлопців, p<0,05). Серед проявів нервово-психічної напруги переважають психосоматичні: погіршення сну ((70,0±2,65) %), неприємні відчуття з боку шлунково-кишкового тракту ((63,3±2,78) %) та серцево-судинної системи ((63,3±2,78) %), м’язова напруга ((63,3±2,78) %), тоді як емоційні прояви нервово-психічної напруги є менш вагомими. Висновки. Високий рівень нервово-психічної напруги має місце в кожного четвертого студента-медика, що навчається у ВНМУ ім. М. І. Пирогова. Зафіксовані вірогідні статеві відмінності як середніх значень тесту (в осіб чоловічої статі вони вищі, ніж в осіб жіночої статі, p<0,01), так і стресогенних чинників, що викликають значну нервово-психічну напругу. Серед проявів нервово-психічної напруги переважають: погіршення сну, підвищена чутливість до дії зовнішніх подразників, неприємні відчуття з боку шлунково-кишкового тракту та серцево-судинної системи, м’язова напруга, відчуття невпевненості в собі (зафіксовані більше ніж у 50 % респондентів). Провідними стресогенними чинниками в студентів із високим рівнем нервово-психічної напруги є: нестача часу для відпочинку (93,42 %), неприємності в навчанні (61,84 %), проблеми в особистому житті (55,26 %). uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Медична освіта uk
dc.subject студенти-медики uk
dc.subject стрес uk
dc.subject нервово-психічна напруга uk
dc.title Рівень нервово-психічної напруги у студентів-медиків І-ІІІ курсів навчання uk
dc.title.alternative The level of mental stress among І-ІІІ year medical students en
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics