Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Рисинець, Т. П. | uk_UA |
dc.contributor.author | Потоцька, І. С. | uk_UA |
dc.contributor.author | Белік, Н. В. | uk_UA |
dc.date.accessioned | 2025-09-09T19:10:14Z | |
dc.date.available | 2025-09-09T19:10:14Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.citation | Потоцька І. С. Психологічні чинники формування комунікативної компетентності в юнацькому віці: роль копінг-стратегій у соціальному, віковому організаційному та сексуальному контекстах / І. С. Потоцька, Т. П. Рисинець, Н. В. Белік // Дніпров. наук. часопис публіч. упр., психології, права. – 2025. – Вип. 2. – С. 102–108. – DOI: 10.51547/ppp.dp.ua/2025.2.15 | uk_UA |
dc.identifier.other | DOI: 10.51547/ppp.dp.ua/2025.2.15 | en |
dc.identifier.uri | https://dspace.vnmu.edu.ua/123456789/10256 | en |
dc.description.abstract | Стаття присвячена актуальній проблемі формування ефективних комунікативних навичок у юнацькому віці, який є критичним періодом становлення особистості. Автори здійснили теоретичний аналіз вікових і соціальних факторів, що впливають на комунікацію молоді. Окреслено основні виклики цього періоду, зокрема кризу ідентичності, яка значною мірою визначає моделі міжособистісної взаємодії. Показано, що комунікація в юнацькому віці трансформується з простого обміну інформацією на ключовий механізм самовираження і побудови соціальних зв’язків. У цей період спілкування набуває особистісного забарвлення, стає засобом реалізації внутрішніх потреб. Особлива увага приділяється впливу сучасних технологій і соціальних мереж, які можуть спричиняти негативні явища, такі як фабінг (переключення уваги з реального спілкування на гаджети), що ускладнює встановлення і підтримку глибоких емоційних контактів. Це призводить до зниження довіри у взаєминах, зменшення емоційної підтримки та підвищення конфліктності.У статті зазначається, що онлайн-комунікація сприяє формуванню поверхневих соціальних контактів, які не завжди забезпечують юнакам досвід глибокого та щирого спілкування.На основі емпіричного дослідження підтверджено зв’язок між вибором копінг-стратегій і рівнем комунікативного контролю. Встановлено, що респонденти, які використовують проблемно-орієнтовані стратегії, демонструють вищу комунікативну ефективність і адаптивність, на відміну від тих, хто обирає емоційно-орієнтовані або стратегії уникнення, що характеризуються нестабільністю, труднощами в соціальній адаптації і меншою ефективністю спілкування. Такий зв’язок засвідчує важливість розвитку навичок усвідомленого подолання стресових ситуацій як бази для формування зрілої системи комунікативної поведінки. Загалом результати свідчать про необхідність враховувати як вікові, так і соціальні фактори в процесі розвитку комунікативних навичок серед молоді з метою забезпечення їх успішної адаптації та соціалізації. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA_ | uk_UA |
dc.publisher | Дніпров. наук. часопис публіч. упр., психології, права. | uk_UA |
dc.subject | юнацький вік | uk_UA |
dc.subject | процес спілкування | uk_UA |
dc.subject | соціальна інтеграція | uk_UA |
dc.subject | фабінг | uk_UA |
dc.title | Психологічні чинники формування комунікативної компетентності в юнацькому віці: роль копінг-стратегій у соціальному, віковому організаційному та сексуальному контекстах | uk_UA |
dc.type | Article | en |