Repository of National Pirogov Memorial Medical University, Vinnytsia

Соціально-психологічний тренінг як засіб розвитку соціальної компетентності й формування навичок конструктивного вирішення конфліктів у юнаків

Show simple item record

dc.contributor.author Рисинець, Т. П. uk_UA
dc.contributor.author Лойко, Л. С. uk_UA
dc.contributor.author Борейко, Т. І. uk_UA
dc.contributor.author Бандурка, Н. М. uk_UA
dc.date.accessioned 2025-09-01T11:54:41Z
dc.date.available 2025-09-01T11:54:41Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation Соціально-психологічний тренінг як засіб розвитку соціальної компетентності й формування навичок конструктивного вирішення конфліктів у юнаків / Т. П. Рисинець, Л. С. Лойко, Т. І. Борейко, Н. М. Бандурка // Наукові перспективи. – 2025. – № 8(62). – С. 1513–1527. – DOI: 10.52058/2708-7530-2025-8(62)-1513-1527 uk_UA
dc.identifier.other DOI: 10.52058/2708-7530-2025-8(62)-1513-1527 en
dc.identifier.uri https://dspace.vnmu.edu.ua/123456789/10219 en
dc.description.abstract У статті розглядається проблема розвитку соціальної компетентності юнаків та формування навичок конструктивного вирішення конфліктів засобами соціально-психологічного тренінгу. Підкреслюється, що соціальна компетентність є фундаментальним чинником особистісної зрілості, оскільки передбачає здатність ефективно взаємодіяти з оточенням, будувати гармонійні стосунки, долати труднощі та уникати деструктивних моделей поведінки. Конфлікт розглядається не як загроза, а й як природне та потенційно продуктивне явище, що за правильного підходу може стати поштовхом до особистісного розвитку. Виокремлюються основні його види та наголошується на необхідності формування в юнаків уміння обирати конструктивні стратегії взаємодії. Соціально-психологічний тренінг подається як ефективний метод розвитку соціальної компетентності. Така форма навчання створює безпечний простір для експериментування з моделями поведінки, розвитку емпатії, активного слухання, а також формує навички саморегуляції й управління емоціями. Значна увага приділяється груповій динаміці, адже відчуття довіри та партнерства в групі сприяє відкритому самовираженню, розвитку командної роботи та взаємної підтримки. Стаття містить детальний опис авторської тренінгової програми для юнаків 16-18 років, що включає 8 занять. Кожне з них має чітку мету – від формування атмосфери до опанування стратегій поведінки у конфлікті, розвитку комунікативних навичок, командної взаємодії тощо. Для перевірки ефективності програми проведено експеримент із залученням студентів першого курсу. Діагностика за тестом агресивності до та після тренінгу засвідчила зниження рівнів вербальної, фізичної, емоційної та предметної агресії у тих, хто брав участь у заняттях. Водночас у контрольній групі істотних змін не виявлено. Це підтвердило позитивний вплив програми на розвиток соціальної компетентності, зменшення агресивних проявів та зростання здатності до конструктивного вирішення конфліктів. Стаття демонструє вагомість соціально-психологічного тренінгу як сучасної форми роботи з юнаками, що сприяє становленню особистісної зрілості, формуванню культури спілкування, розвитку навичок співпраці, емпатії та самоконтролю. uk_UA
dc.language.iso uk_UA_ uk_UA
dc.publisher Наукові перспективи uk_UA
dc.subject соціальна компетентність uk_UA
dc.subject юнацький вік uk_UA
dc.subject конфлікт uk_UA
dc.subject соціально-психологічний тренінг uk_UA
dc.subject психологічне консультування uk_UA
dc.subject комунікативні навички uk_UA
dc.subject емпатія uk_UA
dc.subject агресія uk_UA
dc.subject саморегуляція uk_UA
dc.subject групова динаміка uk_UA
dc.title Соціально-психологічний тренінг як засіб розвитку соціальної компетентності й формування навичок конструктивного вирішення конфліктів у юнаків uk_UA
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics